Red skrev 2011-10-25 10:08:46 följande:
Visst är det!
Har ni börjat på era festhäften? Jag måste ta tag i det snart och behöver tips!
Jag började med festhäftet rätt tidigt eftersom jag tycker det är så roligt att pyssla med allt som har med grafisk design att göra. Vet i stora drag vad jag vill ha med i häftet.
Meny och bordsplacering/beskrivning av gästerna är med. Sedan har jag gjort en tidsaxel med bild och text som beskriver min och sambons tid tillsammans. Har ett uppslag där jag och sambon på var sin sida berättar om hur vi träffades (har vinklat historien lite till min fördel, blir roligare så ). Sambon har inte knåpat färdigt på sin berättelse än men jag antar att den kommer skilja sig lite från min
Har även en sida där jag tänkte ha något pyssel typ korsord el likn. Har tio ordningsregler (humoristiska) för festen, beskrivning av gästerna i procenttal och barncitat om bröllop (kunde inte låta bli även om det är smörigt ).
Har ett uppslag om mannen och kvinnan som jag kämpar med. Vill att det skall vara beskrivning av män och kvinnor utan att det för den sakens skull blir klichéartade beskrivningar och sexistiska skämt. Svårt att hitta bra, roliga grejer till detta uppslag.
Allsång vid middagen och därav sånger i häftet har vi valt bort. Min familj är visserligen musikalisk och älskar att sjunga men sambons familj är precis tvärtom så vi valde bort det. Inte så roligt om några sjunger av hjärtans lust och andra sitter och önskar att de vore någon annanstans. Blir nog några musikaliska inslag ändå under kvällen om jag gissar rätt
Tar gärna emot mer tips om festhäftet från dig eller andra i tråden om ni har några bra på lager.