Vinterbrudar - 2012
Tack för tipset! Fast jag ser att kortet blev ju dock inte så bra! Men dom är jätte fin å bra kvalite!
Glömde skriva att den är från haléns
Åh bor ni i norrland är det ju iaf snö även om det så klart kan bli för mycket av det också. Bor själv i västergötland där vi de senaste åren haft mycket snö i januari men lika gärna kan ha slask eller barmark. Hoppas som ni andra på lite lätt snö som singlar ner och några minusgrader. Gärna rimfrost också. Det vore ju helt underbart.
Jag tycker det är mer modigt att gifta sig på sommaren och hoppas på blå himel och solsken så man kan står ute och dricka brudskål!
Vi skall göra allting inomhus så vädret spelar mindre roll. Det kommer ändå vara bäckmörkt ute så man ser ändå inte vädret :) Visst hoppas jag på solsken, 5 minus och gnistrande snö så gästerna får lite vinterstämning på väg till vigseln, men annars spelar det ingen roll!
Instämmer helt Red! En av anledningarna till att vi valde vinterbröllop var att komma bort från fokuset på fint väder. Det gav oss också möjlighet att vara i den lokal vi önskade där innemiljön är fantastisk men utemiljön är lite tråkigare.
Ah nu fick jag en tankeställare också. Det kommer ju vara mörkt. Solsken och rimfrost kommer ju inte synas eftersom vi gifter oss kl 16. Ibland tänker jag inte längre än näsan räcker :-S Det får bli på korten det syns isåfall och på väg till vigseln, som du skriver
Nu har vi pratat med guldsmedsaffären! Hahaha, man slutar aldrig förvånas över hur försäljare beter sig. Nu fick vi 15% ( fast de sa 18 förra året) men då plötsligt ingår inte ronderingern av våra förlovningsringar. Det sade hon att det gjorde både när vi köpte förlovningsringarna och när vi beställde vigselringarna...
Jaja, vi vill ju ha de ringarna och jag tror att det blir svårt att få mer rabatt någon annanstans. Det var ju därför vi pratade med dem om vigselringarna redan förra året, för att få paketpris på alla fyra ringarna. Nu har vi ju redan köpt de första två och skall "bara" ha två.. Men jag vill inte bli ledsen över det, för jag vill ju bli glas varje gång jag tittar på ringen och inte minnas en massa tjafs om pengar.
Jag inser att jag har haft tur som har en helt fantastisk svärmor (och svärfar och svägerska också för den delen). Vi är lika till sättet och har mycket gemensamt och det underlättar ju mycket. Det är ju inte helt ovanligt att ha en ansträngd relation till sin svärmor. Jag vet att min egen mamma har kämpat med min farmor genom alla år
Starkt av dig Red att du orkar. Om hon vill ha bra kontakt med framtida barnbarn gör hon nog klokt i att ändra sin instälning
Det löste sig!!!!!
Vi fick en nytt datum från dem på Stockholms stads vigseltjänst, papprena ska vara inne om en månad. Blivande åkte till skattekontoret och lämnade in hindersprövningen och efternamnsblanketten också och dem skrev "Brådskande" ¨på våra papper, så förhoppningsvis har vi dem om två veckor.
Hade inte Stockholms stads vigseltjänst varit så trevliga och tillmötesgående så vet jag inte vad vi hade gjort... :(
Efternamnsblanketten ska in tillsammans med hindersprövningen- glöm inte det.
Vi tar min blivandes efternamn. Jag har två innan, mellannamn och efternamn, och tycker det ska bli SÅ SKÖNT med bara ett efternamn!