Januaribrud skrev 2011-11-01 08:29:36 följande:
Glömde skriva att den är från haléns
Åh bor ni i norrland är det ju iaf snö även om det så klart kan bli för mycket av det också. Bor själv i västergötland där vi de senaste åren haft mycket snö i januari men lika gärna kan ha slask eller barmark. Hoppas som ni andra på lite lätt snö som singlar ner och några minusgrader. Gärna rimfrost också. Det vore ju helt underbart.
ja ni har ju börjat få riktiga vintar som vi
, hoppas oxå att ni slipper slask, å att ni har ialla fall lite snö!
.
Red skrev 2011-11-01 10:32:30 följande:
Nu kommer här ett långt inlägg, hoppas ni orkar läsa :)
Jag har blivit lite besviken på vårt guldsmedsaffär.. När vi köpte förlovningsringarna blev vi jättebra bemötta, utan något knorr alls fick vi ca 18% rabbat på båda ringarna och lovade samma rabatt när vi kom tillbaka för att köpa vigselringarna. Det gjorde vi förra lördagen.
Då var hon först lite tveksam till rabatten vi nämde, och frågade om vi lämnat in guld i utbyte och att det var det som var "rabatten". Nej, det var det inte sa vi och visade kvittot som tydligt visade 18% rabatt. Sedan gav hon med sig och sade att de skulle räkna på det, men att hon kunde lova minst 15% rabatt. De skulle höra av sig i veckan med ett exakt pris. Jag lämnade sedan in min förlovningsring för de skulle matcha vigselringen med den.
De har inte hört av sig med pris, men har alltså fortfarande min förlovningsring. När mb2 ringde igår för att fråga var inte rätt person där så de skulle be henne ringa. Expoditen han pratade med sade dock att de ännu inte hade fått priset ifrån leverantören på "hur mycket extra det skulle kosta att matcha vigselringen med min förlovningsring"!
Vadå kosta extra?! De är av samma märke i samma serie. De skulle göra vigselringen en kvarts storlek mindre och det var expeditens förslag för att den inte skulle snurra. Då nämnde hon inte att det skulle kosta extra... Vi kommer sammanlagt köpa ringar av dem för ca 65.000 kronor under mindre än ett år, då tycker jag att det är väldigt småsint att prata om extra kostnader för en kvarts storlek som de själva rekommenderat!
Hoppas, hoppas de ringer idag så vi reder ut detta. Det är tur att mb2 pratar med dem, jag blir så upprörd och är nog inte så lätt att prata med då...
Attans skit jag förstår att du/ni är upprörd!!! Jag hoppas att ni får reda ut det!!!