Hans jobb är ju helt sanslöst!
Vi gifter oss på lördag och är redan toknervösa över att allt ska klaffa på vår stora dag. Samtidigt är vi båda galet frustrerade över kaoset på våra respektive jobb (Pest eller kolera, men hans är nog snäppet värre). Vi hade dock bestämt oss för att sopa problemen under mattan och njuta av bröllopsyran och sommarens ankomst.
Jo tjena, igår smackar hans jobb in ett gosigt 18-timmarspass!! INGEN annan fanns tillgänglig att ta kvällspasset, då de är så förbannat underbemannade! Han ringde 20.30 och förklarade läget, men då hoppades han fortfarande på avlösning relativt snart... Kl 23.00 började jag gråta av ren frustration och 23.30 somnade jag av ren utmattning.
Frågade honom i morse hur dags han kom hem: Klockan 02.00! Helt sinnessjukt! Nu fick han förvisso in en vikarie till sitt dagpass idag, men man kan ju för fan inte planera nånting med ett sånt upplägg! Är galet orolig för honom och rädd att han knäcker sig av nervositet inför helgen och frustration över jobbet. Vi får bara inte bli sjuka just nu, det går bara inte... Behöver jag säga att jag själv irrar runt med nerverna utanpå...??
Tack för att du orkade läsa, behövde bara skriva av mig...