• Anonym

Min kära svärmor

Men hon kan inte testamentera ALLT till er son. Hon kan inte välja bort din man som arvtagare enl svensk lagstiftning. Och hur de sen ärver din man och hur ni två delar på era tillgångar bestämmer ju ni sinsemellan, det kan hon inte styra över.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-05-31 21:40:32 följande:
    Men hon kan inte testamentera ALLT till er son. Hon kan inte välja bort din man som arvtagare enl svensk lagstiftning. Och hur de sen ärver din man och hur ni två delar på era tillgångar bestämmer ju ni sinsemellan, det kan hon inte styra över.
    Jag menade hur DU sen ärver din man och delar på tillgångarna vill eventuell skilsmässa, menade jag förstås...
  • Anonym

Håll henne på så långt avstånd du kan, du! :(

• Anonym
    GeneralElectric skrev 2011-06-01 07:31:29 följande:
    Ajdå, det där borde din man nog inte ha berättat... Vad jobbigt för honom (också)!
    Jo, varför skulle han inte det?? Hans lojalitet bör i första hand ligga hos hans fru, inte hos hans mamma. 
  • Anonym
    Vintersol skrev 2011-06-01 08:56:42 följande:

Om svärmor testamenterar till sin son och skriver att det är enskild egendom så kan TS inte röra arvet, utan det tillfaller hennes man - även om de skiljer sig.
    Man kan förstås välja själva hur man vill dela sina tillgångar, men då har maken lagen på sin sida att arvet inte ska räknas med.

Men det var ju inte TS make som hon skule testamentera allt till, utan till TS och hennes makes gemensamma son. Alltså det lilla barnet. Och det går inte, man kan inte hoppa över en generations arvslott.
  • Anonym
    Kattpoet skrev 2011-06-01 20:16:19 följande:
    Josse, sänk dig aldrig till hennes nivå för då får hon rätt.  Istället var snäll, trevlig och artig, du vinner på det och hon förlorar på det.

När hon spyr galla,   tänk på något trevligt och säg något rart , det kommer  reta gallfeber på henne. 
    Mycket bra inlägg!!
  • Anonym

SÅ(!!!) rätt tänkt.....

Kattpoet skrev 2011-06-01 20:16:19 följande:
    Josse, sänk dig aldrig till hennes nivå för då får hon rätt. Istället var snäll, trevlig och artig, du vinner på det och hon förlorar på det.

När hon spyr galla, tänk på något trevligt och säg något rart , det kommer reta gallfeber på henne.
Svar på tråden Min kära svärmor