Tänker vi galet/är vi elaka?
Jag vet inte riktigt... För det första så hade jag själv aldrig valt att bjuda bara den ena i ett etablerat par, utan jag hade valt att bjuda med respektive. Vi har några respektive som vi egentligen inte känner, någon som vi aldrig träffat och till och med någon som vi verkligen ogillar.
Nu har ni dock valt att inte bjuda allas respektive och ska man då se på det hela från den vinkeln, så nej, då tycker jag inte att kusinens pojkvän behöver komma heller. Jag kan dock förstå att de anser att han bör komma, då det ju hör till god etikett att bjuda med respektive och det tycker jag att ni också ska ha förståelse för. När man väljer att göra såna "avstickare" måste man vara medveten om att det kan komma en del sura miner. Vi valde tex kuvertavgift för att ha råd att bjuda alla vi ville bjuda och det är många, dock främst här på BT, som väldigt bestämda och negativa åsikter om det. För oss blev det dock ett bra val, men vi var ju förberedda på det "värsta" innan vi skickade ut inbjudningarna.
Ni har ju dock som sagt gjort ert val och då tycker faktiskt jag att ni ska stå fast vid det. Vad händer om ni låter hennes pojkvän komma, ska då alla vars respektive ni in bjudit helt plötsligt följa med?
Förstår att ni förmodligen redan försökt förklara detta för din kusin och moster, så nu ligger väl som bollen på deras planhalva? Antingen kommer kusinen din utan sin pojkvän eller inte alls. Vad mer kan ni göra?