Tänker vi galet/är vi elaka?
Hej! Måste bara rådfråga er vad ni tycker om saken..
Vi ska gifta oss i sommar, och har endast bjudit dom allra närmsta. Vi har fått hoppa över att bjuda vissa släktingar som inte är "så viktiga". Klart alla är viktiga, men ni förstår nog vad jag menar. Mina närmsta vänner har vi bjudit utan respektive eftersom vi inte känner deras killar.
Detta har vi gjort pga ekonomiska skäl, och då vill/måste vi ha så få gäster som möjligt.
Nu till problemet; min 17 åriga kusin har en pojkvän sedan förra året. Varken jag eller min BM har träffat honom, så han är ju en total främling för oss. Nu är det ramaskri från hennes sida. Hon tänker minsann inte komma om inte han också får komma. Hennes mamma (min moster) tycker det är bedrövligt att min kusins kille inte får komma osv.
Men vi känner att varför ska han få komma, när inte ens vissa släktingar till min BM har blivit bjudna? Vi bor på samma ort allihopa, så det handlar om en halv dag dom kommer vara ifrån varandra. Tänker vi galet, eller borde dom har förståelse för oss? Det är ju som sagt pengarna det handlade om när vi bjöd in folk, inte något personligt.