• Mertzi

Tänker vi galet/är vi elaka?

Vi har ca. 20 gäster på vårt bröllop och från början skulle vi Enbart bjuda familjen, men kände att det skulle vara fint att ha med några vänner också.
    Vi har också valt att bjuda fler nära och kära, istället för några få med respektive, då vi inte ens känner deras respektive!

Jag tycker inte man ska bry sig så mycket om vett och etikett och hela den baletten.
    Man gör väl för sjutton som man vill!
    Alla dessa "borde" och "ska" gör ju bara att ens eget bröllop blir nånting som man inte ens vill vara med om tillslut!

Många höjer säkert ögonbrynen när vi säger att vi inte bjudit respektive, men då får dom göra det.
    Dom hade höjt ögonbrynen ännu mer om vi hade tagit ut kuvertavgift för att ha råd med vårt bröllop så det hade liksom inte spelat nån roll.
    Och nej, vi har inte lust att skjuta på vårat bröllop i ett år för att ha råd att bjuda människor som vi knappt har träffat, och som ändå skulle känna sig totalt malplacerade i en sån intim och liten cermoni.

Folk kommer att ha åsikter om allt!
    Passar det inte, så får dom väl stanna hemma då :)

• Mertzi
    Bridezilla11 skrev 2011-06-01 10:51:27 följande:
    Paper Feed och Mertzi, tack för svaren! Jag tycker precis som ni!
    Stå på dig!
    Jag tycker att det är lika svårt som du.
    Senast igår pratade jag med min sambo och var nojig över att en av mina vänner knappt nämnt vårt bröllop (i sin blogg, facebook, bilddagboken) trots att vi är väldigt nära vänner..
    Medans hon flera, flera gånger pratat om en annan tjejs bröllop (en tjej som hon inte alls är lika nära vän med) och skrev i sin blogg "Det är skönt att ha ***** vid min sida också.."
    Jag tog det som en pik.. Men samlade ihop mig och tänkte att, vad synd om hon inte vill komma eller känner sig stött. Jag har ändå försökt förklara hur det ligger till, mer kan jag inte göra.
    Men lätt är det inte, när det handlar om nära och kära!
Svar på tråden Tänker vi galet/är vi elaka?