Inlägg från: Blivande fru Swärdh |Visa alla inlägg
  • Blivande fru Swärdh

Tänker vi galet/är vi elaka?

Stå på dig! Man kan  inte alltid följa alla etiketter som finns. Jag gjorde så som en annan skrev att hade man bjudit allas respektive så hade man fyllt minst 10 platser med folk man inte känner och fått ta bort nära vänner.
    Från vår sida är det ingen som klagat på det och alla ser fram emot bröllopet. Synd att du ska ha det så krångligt, så komplicerat är det inte. Dem träffas inte på ett par timmar och svårare än så är det inte.

• Blivande fru Swärdh
    Mace skrev 2011-06-01 11:49:09 följande:
    Om det bara vore tonåringen som inte fick ta med respektive förstår jag att hon blivit arg, men nu gäller det ju flera gäster. Har ni förklarat för dem att om hon får ta med måste alla andra också få det och det innebär 10 gäster till för er?

Jag tycker personligen att det är bättre med kuvertavgift än att bara bjuda ett halvt par, men det är ju ett val man gör själv - kritik verkar man tyvärr få hur man än gör. 
    Man kanske ska tänka på att alla som har bröllop inte kan ta ut kuvertavgift. Vi har hyrt en lokal med plats för 70 pers och buffé och då får vi inte in 80-90 pers för att alla ska få ta med sig sina respektive som dem knappt varit ihop med i ett år. Det är såna par som vi inte har bjudit deras respektive för det är viktigare för oss att vi har med en nära vän eller en nära släkting istället för nåns flickvän sen ett halvår tillbaka.
  • Blivande fru Swärdh

Passar det inte din 17 åriga kusin så får hon väl stanna hemma. Och din moster ska verkligen bara va tyst efter det hon gjorde på sin 40 års fest mot din mamma.

Svar på tråden Tänker vi galet/är vi elaka?