Bridezilla11 skrev 2011-06-01 17:02:27 följande:
Det är lite så jag känner också. Vad är det egentligen att bli upprörd över? Dom är tonåringar och har varit ihop sedan 2010.
Vi har pengar till ett stort bröllop om vi vill, men vi vill att det ska kosta så lite som möjligt. Har aldrig varit intressant att spendera en sisådär 80 tusen och uppåt på ett bröllop för oss. Därför valde vi att lägga 4500:- på en mindre lokal och bara bjuda dom som är "viktigast" för oss.
Det andra alternativet var 16 000:- för en större lokal, för att samma personer ska komma, plus deras respektive som vi inte känner. Vi tyckte inte det var värt att lägga 11 500:- mer på en större lokal för att andra ska bli nöjda. Och nu känner jag att varför ska han få komma, när mina kompisars respektive inte får komma? Det ska ju vara likadant för alla.
Det roligaste av allt, är att min moster som klagar och tycker det är "förjävligt", hade 40 årsfest för ett antal år sedan. Då bjöd hon bara min mamma, men inte hennes man (för att hon inte gillar honom) Så hon ska ju bara vara tyst egentligen, för hon är ju inte bättre själv. Mamma och han var gifta, så det hon gjorde är ju värre (än att min 17 åriga kusin inte får komma med sin KILLE.)
Jamen, då kan hon ju hålla tyst :P Jag förstår att folk stöter sig, och även om vi har försökt att göra alla till lags så mycket vi kan när det gäller vårt bröllop så är det säkert någon som kommer tycka att vi skulle gjort annorlunda, och jag respekterar verkligen det! Men det är stor skillnad på att ta anstöt/bli ledsen och att göra sak av det!