Någon som ska gifta sig på Kreta?
Vi funderade på att gifta oss på Kreta men vi har inte riktigt bestämt oss än. Hur gjorde ni med middag efteråt?
Vi funderade på att gifta oss på Kreta men vi har inte riktigt bestämt oss än. Hur gjorde ni med middag efteråt?
Vi gifte oss i Agia Apostoli och bodde i Agia Marina då så se till att du mår ganska nära så är det smidigare. Då vi har småbarn och klockan blev mkt så åt vi på hotellet men vi bodde på ett fint hotell med en jättefin restaurang. Jag rekommenderar verkligen hotellet Alexandra Beach i Agia Marina, om ni har bra ekonomi så slå till på sviten med egen pool. Den var underbar!! Vår fotograf var urgullig och hämtade oss vid hotellet till vigselplatsen och skjutsade dessutom hem oss med plus att han inte tog överpris för fotograferingen. Klassiska fina foton.
Men annars om ni t ex bor i Chania så rekommenderar jag någon restaurang nere i gamla hamnen som det heter Old Harbour, tex Zepos. Så god mat och finfin inredning och personalen var så bra och serviceinriktade.
Om det blir kreta för er så rekommenderar jag verkligen vår fotograf Haris Mavrogenis, han var helt underbar som person och talade jättebra engelska. www.fotography.gr
Man är ju olika som person såklart men att gifta mig på Kreta var det bästa jag gjort, så vacker vigselplats och så smidigt gick allt.
Nu har vi bestämt oss! Det blir Kreta tyvärr så fick vi inte datumet eller platsen för vi var lite sent ute men det blir nog bra ändå. Vi ska boka resan idag tänkte vi och vi har nog bestämt oss för Alexandra Beach i Agia Marina. KretaBröllop2011, hur gjorde du med hår, blommor och tårta?
Ni gör rätt val, det är ett toppenfint hotell! Ta sviten om ni kan, egen pool Annars havsutsikten, den var helt underbar. Vi bodde en vecka med havsutsikt och sviten andra veckan.
Tårta kan jag tyvärr inte svara på då vi inte åt någon tårta utan bara gick ut och åt vanlig middag med gänget som var med efteråt. Det fanns inte så mkt tid över då vi har småbarn
Överlag blev vi förvånade över priserna, det var inte billigt direkt. Det kostade som här om inte mer för en del varor.
Ja alltså hotellbaren tar ju överpriser på olika drickor som man lika gärna kan köpa på Inka (typ deras motsvarighet till Ica) som ligger några minuter bort från hotellet. Det var dyrare att äta på hotellets restaurang än på de andra restaurangerna vi provade. Dock vet jag inte riktigt vad buffen kostar där då vi inte åt just där, den verkade väldigt poppis i varje fall så då borde den kanske inte vara svindyr.
Vi tyckte mkt om Zepos som ligger i Chania om ni åker dit, gamla hamnen. Så fint, jättebra service och underbar mat. Cactus som ligger nära hotellet hade god mat tyckte vi och Rokas som ligger ca tio minuters promenad uppåt från hotellet hade jättebra mat även de. Maten på stället mitt emot hotellet var sunkig tyckte vi och även maten på stället som ligger bredvid Cactus, den var verkligen inte god. Kommer inte ihåg vad stället hette men avråder ett besök där.
Förresten hotellet har en hemsida www.alexandrabeach.com
Om det är något ni vill fråga innan så kan du maila dom , de svarar på mail inom en vecka typ Har ni något problem med hotellet så se om David Lindberg på vingservice mitt emot kontoret jobbar, han var hur trevlig och serviceminded som helst.
Hotellet är perfekt för er treåring, vi har också en treåring och hon älskade det. Finns två olika lekparker, en barnpool som hon kunde gå i utan att få vatten över ansiktet och så badstranden som är väldigt långgrund vilket ju är perfekt för småbarn. De flesta restauranger har lekrum eller någon lekyta för barnen, det är guld värt tycker vi som har en mkt aktiv tjej. Nära hotellet finns minigolfbana och små karuseller för småbarn, det älskade vår dotter med. Längs vägen mot platanias finns olika aktiviteter och små vattenland.
Er åttaåring kommer säkert ha jättekul också, många av barnen var i den åldern och de verkade ha jätteskoj i poolen. Det finns även ett lekrum på hotellet, det var populärt.
Enda nackdelen är ju att det var halt på allt klinkergolv och det var mkt trappor så det var lite drygt för oss med en ettåring och en treåring men det gick det med. Kan ju meddela att om ni tänkte hyra sulky på hotellet så är den inte bra alls. Inget liggläge trots att Ving lovade det och inget solskydd. Så om jag vore er så hade jag tagit med en vagn hemifrån.