• KretaBröllop2011

Någon som ska gifta sig på Kreta?

Någon som ska gifta sig på Kreta och vill ha lite tips på en bra fotograf t ex? Vet också om en jätteproffsig florist i Agia Marina.

Bara att maila eller höra av er.

Vi gifte oss i Chania den 20 maj och vi är så nöjda över att vi valde att gifta oss utomlands. Mkt mindre stress, man passar på att njuta av smekmånaden på en gång och mkt roligare

• Svar på tråden Någon som ska gifta sig på Kreta?
  • vickelie

Vi funderade på att gifta oss på Kreta men vi har inte riktigt bestämt oss än. Hur gjorde ni med middag efteråt?

• KretaBröllop2011

Vi gifte oss i Agia Apostoli och bodde i Agia Marina då så se till att du mår ganska nära så är det smidigare. Då vi har småbarn och klockan blev mkt så åt vi på hotellet men vi bodde på ett fint hotell med en jättefin restaurang. Jag rekommenderar verkligen hotellet Alexandra Beach i Agia Marina, om ni har bra ekonomi så slå till på sviten med egen pool. Den var underbar!! Vår fotograf var urgullig och hämtade oss vid hotellet till vigselplatsen och skjutsade dessutom hem oss med plus att han inte tog överpris för fotograferingen. Klassiska fina foton.

Men annars om ni t ex bor i Chania så rekommenderar jag någon restaurang nere i gamla hamnen som det heter Old Harbour, tex Zepos. Så god mat och finfin inredning och personalen var så bra och serviceinriktade.

Om det blir kreta för er så rekommenderar jag verkligen vår fotograf Haris Mavrogenis, han var helt underbar som person och talade jättebra engelska. www.fotography.gr

Man är ju olika som person såklart men att gifta mig på Kreta var det bästa jag gjort, så vacker vigselplats och så smidigt gick allt.

vickelie skrev 2011-06-01 21:21:39 följande:

Vi funderade på att gifta oss på Kreta men vi har inte riktigt bestämt oss än. Hur gjorde ni med middag efteråt?

• KretaBröllop2011

OBS att svenska kyrkan inte befinner sig på Kreta jämt, dvs prästen som viger. Så man får gå in på hemsidan och se vilka datum de är där och boka resan så man är där då.

• Agape

Så mysigt! Vi har vart inne på Kreta tidigare då jag bott där men det blir nog Sverige ändå men det är svårt att helt släppa idéen...

• vickelie
    KretaBröllop2011 skrev 2011-06-03 12:09:41 följande:

Vi gifte oss i Agia Apostoli och bodde i Agia Marina då så se till att du mår ganska nära så är det smidigare. Då vi har småbarn och klockan blev mkt så åt vi på hotellet men vi bodde på ett fint hotell med en jättefin restaurang. Jag rekommenderar verkligen hotellet Alexandra Beach i Agia Marina, om ni har bra ekonomi så slå till på sviten med egen pool. Den var underbar!! Vår fotograf var urgullig och hämtade oss vid hotellet till vigselplatsen och skjutsade dessutom hem oss med plus att han inte tog överpris för fotograferingen. Klassiska fina foton.

Men annars om ni t ex bor i Chania så rekommenderar jag någon restaurang nere i gamla hamnen som det heter Old Harbour, tex Zepos. Så god mat och finfin inredning och personalen var så bra och serviceinriktade.

Om det blir kreta för er så rekommenderar jag verkligen vår fotograf Haris Mavrogenis, han var helt underbar som person och talade jättebra engelska. www.fotography.gr

Man är ju olika som person såklart men att gifta mig på Kreta var det bästa jag gjort, så vacker vigselplats och så smidigt gick allt.

Tack för tipsen, jag ska kolla upp det.
    Vi velar lite om vi ska gifta oss här eller på Kreta. Grejen är att vi vill inte ha något stort bröllop utan bara de närmsta som även kommer följa med till Kreta om vi nu väljer det. Vi har varit inne på svenska kyrkans hemsida och dessutom sett att de har vigsel det datumet vi vill ha vilket är en tisdag, och det passar ju inte så bra här hemma i Sverige. 
  • KretaBröllop2011

Om ni ändå bara vill ha de närmaste med och de vill åka med till Kreta så tycker jag att ni kör på Kreta. Jag lovar att det är ett minne för livet och det är så härligt att stå på någon fin strand eller fin klippa eller utsikt och sedan fortsätta njuta av semestern. Roligt att samtidigt semestra lite med familjen med. Vår familj som var med stannade en vecka med oss och åkte hem den andra veckan så vi var där en vecka själva bara vår familj. Jag tycker att det är ett så fint minne att ha gift oss utomlands, mkt mer speciellt än att bara vara i Sverige, detta om man då inte vill ha med många gäster. Då är det ju att föredra att vara i Sverige då knappast så många kommer att kunna eller vilja följa med utomlands

vickelie skrev 2011-06-04 21:29:07 följande:
    Tack för tipsen, jag ska kolla upp det.
    Vi velar lite om vi ska gifta oss här eller på Kreta. Grejen är att vi vill inte ha något stort bröllop utan bara de närmsta som även kommer följa med till Kreta om vi nu väljer det. Vi har varit inne på svenska kyrkans hemsida och dessutom sett att de har vigsel det datumet vi vill ha vilket är en tisdag, och det passar ju inte så bra här hemma i Sverige.
  • KretaBröllop2011

Vilket ni än väljer är det det som är rätt för er, men följ era egna hjärtan och inte andra som t ex råder er att bjuda folk ni inte vill, att ha vigseln där och där etc. Det är ER dag.

Agape skrev 2011-06-03 20:46:30 följande:
    Så mysigt! Vi har vart inne på Kreta tidigare då jag bott där men det blir nog Sverige ändå men det är svårt att helt släppa idéen...
  • x3msweet

Hej!

Vi skall gifta oss på Kreta i juli,  Agia Apostoli. Vi kommer att bo i Agia Marina, Oscar Suites.
    Vet du vart man kan köpa fin brudbukett och vart man kan fixa håret?
    Vi åker med min svägerska , hennes familj och våra 3 barn.
    Dom vet inte om att vi skall gifta oss där, tänkte berätta det dagen innan Flört SURPRISE!! Förvånad
    Men behöver verkligen tips på blommor och hår. 

Tacksam för lite info Glad 

• Fröken Skruttis

Åh herregud! Denna tråden är precis den jag behövde!

Jag och min sambo tänkte slå till och gifta oss nästa år på Kreta efter ha skjutit upp det en gång pga av sjukdom i familjen. Så nu vill jag veta ALLT! Plats? Florist? Frisör? Gud va kul med flera som ska gifta sig och även domsom redan har gift sig där. Vilket infotillfälle!..:)

Evigt tacksam för all info!..:)

• vickelie

Nu har vi bestämt oss! Det blir Kreta tyvärr så fick vi inte datumet eller platsen för vi var lite sent ute men det blir nog bra ändå. Vi ska boka resan idag tänkte vi och vi har nog bestämt oss för  Alexandra Beach i Agia Marina. KretaBröllop2011, hur gjorde du med hår, blommor och tårta?

Svar på tråden Någon som ska gifta sig på Kreta?