Inlägg från: Två ska bli tre |Visa alla inlägg
  • Två ska bli tre

Någon som ska gifta sig på Kreta?

Åhh!!

Som jag har letat efter någon som gift sig på Kreta!!

Jag och min sambo hade tänkt att gifta oss på samma ställe som ni och ta med oss våra två barn samt de närmsta i släkten.

Så underbart att ni tyckte om det!

Har hundra frågor!!!

*Hur går själva vigselceremonin till? Hur lång tid tar den?

*Musik? Väljer man psalmer som i Svenska Kyrkan i Sverige? Är det någon som spelar/sjunger? Bandspelare?

*Vet att de viger endast vissa datum men kan man själv välja tidpunkt?

*Hur lång tid innan er vigsel bokade ni tid med prästen?

Blev intresserad utav ert hotell med egen pool!

Vad fick ni betala för det?

Är det något flygbolag som har det hotellet eller köpte ni endast flygstol och fixade hotellet separat?

Vore så enormt tacksam för svar!

Har säkerligen flera frågor som jag återkommer med! :)

• Två ska bli tre
    vickelie skrev 2011-06-08 12:53:34 följande:
    Nu har vi bestämt oss! Det blir Kreta tyvärr så fick vi inte datumet eller platsen för vi var lite sent ute men det blir nog bra ändå. Vi ska boka resan idag tänkte vi och vi har nog bestämt oss för Alexandra Beach i Agia Marina. KretaBröllop2011, hur gjorde du med hår, blommor och tårta?

Såg när jag var inne på hotellets hemsida att de har egen frisörsalong på hotellet.

Det kan ju vara något kanske. Så slipper man fara fram och tillbaka..

• Två ska bli tre

Tack snälla för all utförlig information! Är oerhört tacksam.

Från hotellet där ni bodde, är det långt till kapellet?

• Två ska bli tre

Håller med Fröken Skruttis "denna info är ovärdelig"!

Laddar på med ett gäng frågor till om det är ok.

Hur djup på ett ungefär var poolen som ingick i ert rum?

Låter lite konstigt kanske men jag vill inte att den är alldeles för djup då jag själv endast är 160cm. Har två små barn och bottnar jag knapp så kan det bli svårt att bada med dem där och kanske är det därför onödigt att beställa rummet med pool.

Hängde inte med riktigt..

Fanns det ingen spis att göra mat på i rummet med tillhöarande pool?

Fanns det spis i sviten med havsutsikt utan pool?

Har aldrig varit i Agia Marina.

Hur upplever du det området när det gäller restauranger, shopping, bad mm

Är det fin strand utanför hotellet? Är det sandstrand?

Läste någonstanns att det var mycket klippstränder? Stämmer det?

• Två ska bli tre

Tyckte det lät smidigt att äta bröllopsmiddagen på hotellet då man har små barn som tidigt blir trötta.

Hade de bra mat på hotellet? Skulle du rekomendera att ha bröllopsmiddagen där nu i efterhand eller kan du rekomendera någon annan mysig restaurang med god mat som ligger nära hotellet?

• Två ska bli tre
    KretaBröllop2011 skrev 2011-06-15 21:40:36 följande:

Ja samma här, våra blir såå griniga när de är trötta och då vill man inte ha långt hem direkt.

Ja det vi åt var väldigt gott men om vi hade gjort om något hade vi tagit restaurangen eller den fina sittplatsen som de har där man sitter mot havet utomhus under ett fint "tält" i brist på bättre ord. De kommer ut med maten dit och det såg väldigt fint och mysigt ut där på kvällen

Skulle vi valt någon av restaurangerna nära hotellet skulle vi definitivt valt Cactus då det var mysigt där på kvällen, bra mat och mysig stämning. Tyckte vi då, smaken är ju som baken. Vi är inga människor som har superhöga krav så du vet, jag vet ju inte hur du är Men det var avslappnat och mysigt, så ville vi ha det.

Vi är också ute efter något avslappnat ställe. Utifall det är så att barnen blir lite trötta och gnälliga så slipper man att sitta som på nålar med en klump i halsen..

Plats mot havet lät ju underbart!

Vad för slags mat har de på hotellet? Vi älskar fetaost, tzatiki och massa andra grekiska godheter.

Din brudklänning ser förresten väldigt vacker ut, vad är den i för material? Är det shiffong eller taft...?

• Två ska bli tre

KretaBröllop2011:

Vad kostade fotografen som ni anlitade?

Vi tänkte egentligen inte ha någon men efter lite disskusioner här hemma så känner vi båda att det är självklart att vi ska fotas under vigseln.

Vet du förresten om det var förbjudet att vistas på standen efter ett specielt klockslag vid hotellet där ni bodde?

Lite konstig fråga men det är några av mina vänner som är lite oense om den saken..

Svar på tråden Någon som ska gifta sig på Kreta?