"Bråk" i familjen och drygt 1 månad till vigsel... vad gör man?
Märks att Motograter aldrig varit med om nåt liknande om hon tror att detta är nåt man bara sopar under mattan och går vidare i vardan och bara kan fira bröllop och festa för att hylla kärleken för ER skull när en sån sak har hänt. Otroligt ignorant tänkt måste jag säga. Min pappa var otrogen mot min mamma i flera år utan att man visste fast man anade och det kom till slut fram för 5 år sen. Jag blev helt knäckt trots att jag är vuxen. Det kändes som att man levt i en lögn med en pappa som ljugit för alla trots att han alltid lärt mig vad som är rätt och fel. Pratade inte med honom på flera månader, hälsade knappt på för jag var så arg. Jag blev hemskt deprimerad och det påverkade även mitt dåvarande sambo förhållande. Jag misstrodde plötsligt alla män bl.a. Nu förstår jag absolut din blivandes synvinkel för hade jag haft ett inplanerat bröllop då, inte pratat med min pappa av ilska och i vetskap att min mamma och syster också är knäckta så hade jag ställt in allting. Hur kul är det att låtsas som att allt är bra när detta hänt så tätt inpå? Jag hade aldrig kunnat be dem gå igenom mitt bröllop och hålla masken när allt raserats. Vet inte om ens du TS kan förstå vilken jobbig besvikelse det är att inse att ens föräldrar levt i en lögn... Försök att stötta din blivande och din svärmor så mycket du kan. Bara ni kan bedöma om ni ska gå vidare med era planer just nu, jag hade aldrig kunnat gjort det för 5 år sen. Nu är jag lycklig igen och förlovad :)