• Gwennie

Brudar! Läppstiftstips??

Jag har inte bestämt nyans än, men förmodligen kommer jag att försöka hitta ett matt ganska milt korallfärgat läppstift som ser naturligt ut - ska satsa lite extra på ögonen istället.

Har testat rätt många läppstift från både dyra och billiga märken - än så länge måste jag säga att det som suttit bäst på mig är Nivea Beaute, så jag ska se om jag hittar en bra nyans där.

Vanligtvis använder jag läppglans både till vardags och fest, men tror att det blir snyggare med något mattare på bröllopsfotona. Dessutom är det ju lite kladdigare.

• Gwennie
    Zelmah skrev 2011-06-27 22:41:08 följande:
    Lipfinity lip tint (den som är som en tuschpenna) är bättre än den andra som bara smular bort. snyggare med matt färg till bröllopet med tycker jag. Och så slipper m2b få kladd på sig hela tiden. Lip tinten finns i röd bara att den ser rosa ut på pennan. Nr 60 är röd. Den brukar jag använda. håller bra för kyssar och färgar inte av men ibland kan jag tycka att när det kommer till att äta så funkar det bättre med läpppenna och läppstift från Make up Store. Men det kladdar lite mer när man kysser. svårt detta med läppstift asså... själv kommer jag att ha röda läppar eftersom jag har det ofta annars men just vilket det blir är inte klart än... testar fortfarande lite olika men det kan bli Lip tinten kanske. 
    En fundering om Lipfinitys Liptint. Testade lite i affären idag och tyckte att det verkade sitta riktigt bra, men svårt att avgöra hur färgen blir på. Tyckte inte alls att färgen på stiftet överensstämde med hur det blev på huden. Är stiften starka i färgerna? Blir det olika stark färg beroende på hur mycket man stryker på?
    Kändes som att det "beter" sig annorlunda än ett vanligt läppstift.
  • Gwennie
    Zelmah skrev 2011-06-28 23:53:48 följande:
    Precis, färgerna på stiften och själva "pennornas" plasthöljen är ju lite missvisande med tanke på att den rödas färpackning och filtspets ser mörkrosa ut så är säkert de andra färgerna lite luriga oxå... Man får nog testa dem för att se vad det blir för färg. De andra färgerna har jag ej testat men med den röda så är det så att den kan bli lite lite mörkare efter några påstrykningar. Man fyller ju på lite då och då under dagen och färgen blir då pytte lite mörkare kan jag tycka men inte överdrivet mkt. Det man tappar färg av är när man dricker mkt, då fuktas färgen upp lite men den sitter ändå rätt bra i grunden. Men absolut inte samma konsistens som ett vanligt läppstift eftersom de inte har nåt fett eller så i sig. det känns faktiskt lite som att man målar med tusch på läpparna. Men de är mkt prisvärda och gillar man dem inte är det ju ingen förmögenhet man lagt ut. Dessa är helt klart mkt bättre än lipfinitys 2steg m färg o gloss.

Och en grej.. se till att va torr om läpparna och ha inte rester av cerat/lypsyl o liknande, det förstör pennan eftersom fettet lägger sig på filtspetsen och färgen kommer inte ut på samma sätt, den pajar helt enkelt. så inga rester av försvaretshudsalva före påstrykningen :)

Lip Tint får fyra av fem toasts ;) Inget läppstift/färg har fått fem toasts av mig så det är i den heta toppen o slåss.
    Tack för tipset!
    Köpte en idag och jag tyckte faktiskt att det var riktigt bra! Sitter bra och det känns inte ens som att man har något på läpparna. Däremot var färgen alldeles för mörk, trots att jag tog den ljusaste - letar efter ett ganska naturligt färgat till bröllopsdagen, men den kommer att användas flitigt i andra sammanhang :)
Svar på tråden Brudar! Läppstiftstips??