• BrideOfFrankenstein

Brudar! Läppstiftstips??

Hallå alla brudar!

Två månader kvar till bröllopet nu och allt är nästan klart, men jag har fortfarande inte lyckats hitta något fint att måla läpparna med!

Brukar ha ett matt, riktigt rött stift från face, men så tänker jag att det kanske inte riktigt passar med rött läppstift i kyrkan?
    Eller är man knäpp som resonerar så?
    Vad ska ni andra ha för nyans, kommer ha vit klänning och blå rosor i buketten...

Och vad väljer man i frågan läppstift vs. läppglans?

Och så det viktigaste av allt: HUR får ni dem att sitta och inte färga av sig på brudgummen? :)

Gillar inte riktigt lipfininty för läpparna ser så små ut och de har en tendens att torka ut, annars sitter ju det som berget.

Tacksam för alla tips av alla slag!!!

• Svar på tråden Brudar! Läppstiftstips??
  • Gwennie

Jag har inte bestämt nyans än, men förmodligen kommer jag att försöka hitta ett matt ganska milt korallfärgat läppstift som ser naturligt ut - ska satsa lite extra på ögonen istället.

Har testat rätt många läppstift från både dyra och billiga märken - än så länge måste jag säga att det som suttit bäst på mig är Nivea Beaute, så jag ska se om jag hittar en bra nyans där.

Vanligtvis använder jag läppglans både till vardags och fest, men tror att det blir snyggare med något mattare på bröllopsfotona. Dessutom är det ju lite kladdigare.

• Kattpoet

Lip infinity  från max factor är helt underbart och sitter fast på läpparna.

• BrideOfFrankenstein

Tack! Ja niveas är bra..det har jag inte tänkt på :) lagom pris med om man ska ha en nyans man bara använder en gång..

Jag gillar lip finity men efter några timmar tycker jag att det torkar ut och om man fyller på med glanset som hör till så tycker jag attdet liksom "smular"?

• Kattpoet

Bride of frankenstein, jag gör så här när jag använder lip infinity,   dagen innan en läppskrubb, sedan på natten ett bra läppsyl  och sedan nästa dag läppstiftet och sedan fylla på en  gång i timmen med läppglanset många väntar tills det har torkat ut helt och då smular det.

• Ciccci

Cliniuqe (eller hur det stavas) har SÅÅÅÅ bra läppstift som håller och inte torkar ut.
    Visst, vissa kan tycka att dom är dyra, men jag ÄLSKAR dom!!

• ClaraH

Om du annars alltid har rött på dig, så tycker jag att du kan ha det på bröllopsdagen också. (Och absolut i kyrkan, varför inte?) Det är antagligen DU. Själva tycker jag att det blir för starkt på mig om jag inte har röd klänning också, så jag använder sällan rött annars. Jag kommer att ha ett medelstarkt rosa med dragning åt orange, jag har så mörk färg på läpparna så alla läppstift ser mörka ut tycker jag. Jag fyller först med läppenna över hela läpparna och måla på, sen puder och sedan måla igen. Sen duttar jag på lite läppglans, men det får inte vara mycket då flyter det bara iväg.

• wiii

För mig blir det rosa med dragning åt brunt.
    har köpt ett från mac och ett från makeupstore, får se vilket det blir i slutändan! 

• BrideOfFrankenstein

TACK för alla tips tjejer!

ClaraH: Tack för support, jag VILL ju egentligen ha mitt röda..som du säger så är det väldans typiskt mig, känner mig inte riktigt som mig själv utan det... Jag brukar också pudra emellan två lager, men jag känner att det ändå smetar av sig om man pussas.

Har hört talas om att det ska finnas något läppstifts-cover som man kan stryka på så att det blir som en skyddande "film" på läpparna, men när jag har varit runt och frågat på olika ställen så vet ingen vad jag pratar om.. Någon som vet vad jag menar?

• Blivande fru Swärdh

Var och provade lipfinity i affären men det var för mörka nyanser enligt min smak som inte alls passar mig så blev inget köp. Köpt Niveas läppstift i ljus nyans. Tror inte den sitter som lipfinity men man får väl fixa det under dan. :)

• Polventon
    BrideOfFrankenstein skrev 2011-06-27 12:57:46 följande:
    Har hört talas om att det ska finnas något läppstifts-cover som man kan stryka på så att det blir som en skyddande "film" på läpparna, men när jag har varit runt och frågat på olika ställen så vet ingen vad jag pratar om.. Någon som vet vad jag menar?
    I England finns en sådan produkt som heter Lipcote. Jag har använt den i flera år och är nöjd. Den funkar bäst på matta stift och tål kyssar och mat, dryck är det dock lite sämre med. Kolla på Asos och andra engelska e-butiker om den inte finns att få tag på i Sverige, jag har aldrig sett den här.

Make Up Store har en liknande produkt - Lipstick Sealer, den har jag dock aldrig testat.
Svar på tråden Brudar! Läppstiftstips??