Gwennie skrev 2011-06-28 23:19:36 följande:
En fundering om Lipfinitys Liptint. Testade lite i affären idag och tyckte att det verkade sitta riktigt bra, men svårt att avgöra hur färgen blir på. Tyckte inte alls att färgen på stiftet överensstämde med hur det blev på huden. Är stiften starka i färgerna? Blir det olika stark färg beroende på hur mycket man stryker på?
Kändes som att det "beter" sig annorlunda än ett vanligt läppstift.
Precis, färgerna på stiften och själva "pennornas" plasthöljen är ju lite missvisande med tanke på att den rödas färpackning och filtspets ser mörkrosa ut så är säkert de andra färgerna lite luriga oxå... Man får nog testa dem för att se vad det blir för färg. De andra färgerna har jag ej testat men med den röda så är det så att den kan bli lite lite mörkare efter några påstrykningar. Man fyller ju på lite då och då under dagen och färgen blir då pytte lite mörkare kan jag tycka men inte överdrivet mkt. Det man tappar färg av är när man dricker mkt, då fuktas färgen upp lite men den sitter ändå rätt bra i grunden. Men absolut inte samma konsistens som ett vanligt läppstift eftersom de inte har nåt fett eller så i sig. det känns faktiskt lite som att man målar med tusch på läpparna. Men de är mkt prisvärda och gillar man dem inte är det ju ingen förmögenhet man lagt ut. Dessa är helt klart mkt bättre än lipfinitys 2steg m färg o gloss.
Och en grej.. se till att va torr om läpparna och ha inte rester av cerat/lypsyl o liknande, det förstör pennan eftersom fettet lägger sig på filtspetsen och färgen kommer inte ut på samma sätt, den pajar helt enkelt. så inga rester av försvaretshudsalva före påstrykningen :)
Lip Tint får fyra av fem toasts ;) Inget läppstift/färg har fått fem toasts av mig så det är i den heta toppen o slåss.