• Styrka

Brudar! Läppstiftstips??

Polventon skrev 2011-06-27 13:22:15 följande:
    I England finns en sådan produkt som heter Lipcote. Jag har använt den i flera år och är nöjd. Den funkar bäst på matta stift och tål kyssar och mat, dryck är det dock lite sämre med. Kolla på Asos och andra engelska e-butiker om den inte finns att få tag på i Sverige, jag har aldrig sett den här.

Make Up Store har en liknande produkt - Lipstick Sealer, den har jag dock aldrig testat.
    Himla bra tråd det här! Mitt största problem sminkmässigt, läppstiftet sitter ju aldrig kvar, och efterlämnar sig fula märken på sambons kind... Make Up Stores produkt verkar ju mer vara för att hindra att läppstiftet flyter utanför konturerna, inte för att förhindra att färgen hamnar på glaset/sambons och gästernas kinder och mattas av för att snart försvinna. Jag har oxå hört talas om sådana här Lipstick cotes, men aldrig sett det i Sverige. Jag trodde Max Factors LipFinity var en sådan produkt? En färg med skyddande hinna över? men det kanske det inte är?
    Har ett läppstift från Mac som jag bara älskar, önskar bara att det satt kvar längre och inte lämnade små röda spår efter sig överallt.
  • Styrka

Lip Tint var et tbra tips! Tack!

Svar på tråden Brudar! Läppstiftstips??