Inlägg från: BrideOfFrankenstein |Visa alla inlägg
  • BrideOfFrankenstein

Brudar! Läppstiftstips??

Hallå alla brudar!

Två månader kvar till bröllopet nu och allt är nästan klart, men jag har fortfarande inte lyckats hitta något fint att måla läpparna med!

Brukar ha ett matt, riktigt rött stift från face, men så tänker jag att det kanske inte riktigt passar med rött läppstift i kyrkan?
    Eller är man knäpp som resonerar så?
    Vad ska ni andra ha för nyans, kommer ha vit klänning och blå rosor i buketten...

Och vad väljer man i frågan läppstift vs. läppglans?

Och så det viktigaste av allt: HUR får ni dem att sitta och inte färga av sig på brudgummen? :)

Gillar inte riktigt lipfininty för läpparna ser så små ut och de har en tendens att torka ut, annars sitter ju det som berget.

Tacksam för alla tips av alla slag!!!

• Svar på tråden Brudar! Läppstiftstips??
  • BrideOfFrankenstein

Tack! Ja niveas är bra..det har jag inte tänkt på :) lagom pris med om man ska ha en nyans man bara använder en gång..

Jag gillar lip finity men efter några timmar tycker jag att det torkar ut och om man fyller på med glanset som hör till så tycker jag attdet liksom "smular"?

• BrideOfFrankenstein

TACK för alla tips tjejer!

ClaraH: Tack för support, jag VILL ju egentligen ha mitt röda..som du säger så är det väldans typiskt mig, känner mig inte riktigt som mig själv utan det... Jag brukar också pudra emellan två lager, men jag känner att det ändå smetar av sig om man pussas.

Har hört talas om att det ska finnas något läppstifts-cover som man kan stryka på så att det blir som en skyddande "film" på läpparna, men när jag har varit runt och frågat på olika ställen så vet ingen vad jag pratar om.. Någon som vet vad jag menar?

Svar på tråden Brudar! Läppstiftstips??