Inlägg från: Nikkita |Visa alla inlägg
  • Nikkita

När kommer bröllopstårtan?

Vi har vigseln kl: 16. Äter 3-rätters middag vid 17 tiden. Kan tänka mig att vi är klara runt 19 snåret kanske... Men då det är efterrätt med så vill man ju inte ha tårtan tätt inpå, när tar man fram den? Har kanske några lekar emellan. Kan man börja dansa valsen sen ta fram tårta för att gå över till fest efter? Eller kommer tårtan innan valsen? vad har man annars att fylla ut kvällen med innan tårtan?

Haha många frågor Glad men har verkligen noll koll på ordningen på ett bröllop... Några tips på hur man lägger upp kvällen??? Tacksam för svar!

• Svar på tråden När kommer bröllopstårtan?
  • Nikkita

Tack för att ni delar med er av era bröllopsplaner Glad Det är en otrolig hjälp när man fastnat i någon detalj. Låter spännande med tipsrundan, den är jag oxå nyfiken på!

Känns som att det blir bra med en lite längre paus med ev nåt spex mellan middag & tårta! Blir lite kaka på kaka annars iom efterrätten. Nattamat har jag inte ens tänkt på, men det lär ju vara bra att ha framåt små timmarna Flört
    Som sagt tusen tack för era råd, de är guld värda!!!

• Nikkita

Vi kommer att vara på samma ställe från vigsel till festen så transporten kommer inte ta någon tid! Vi ska ha ett borgeligt bröllop så vigseln tar inte heller lång tid. Vi kommer inte ha speciellt många tal & inga lekar under själva middagen det får komma efter, så tiden tror jag är någerlunda okej... Även om maten drar ut på tiden gör det ju inget då vi ändå ska vara på samma ställe, så det är jag inte alls orolig för! Vi kommer vara mellan 30-40 pers men vi har mycket serveringspersonal så det ska nog gå smidigt Glad 

• Nikkita
    20110820 skrev 2011-06-08 07:48:28 följande:
    Jag tror att det är optimistiskt tänkt att ni ska sitta till bords och börja äta kl. 17 om vigseln är kl. 16. Skulle nog våga säga att det nästintill är omöjligt. Vigseln tar 30-45 minuter sedan tar det en stund innan ni kommer ut ur kyrkan (förutsatt att ni gifter er i kyrka vill säga), sedan ska det kramas och gratuleras. Jag skulle gissa att ni sitter till bords runt 18...
    Som jag skrev lite högre upp så kommer vi att gifta oss borgerligt & på samma ställe där middagen ska hållas så det kommer inte att ta mkt längre tid än så. En borgerlig vigsel går väldigt fort om man inte drygar ut med en massa dikter, sånger mm. Tror nog att det blir bra & skulle det dra ut en 1/2 timme är det inte hela världen då vi har hyrt hela stället Skrattande Men ska kolla med vigselförättaren vad de upskattar tiden till för att vara på den säkra sidan! Vi kommer att fotografera innan vigseln så vi går direkt till middagen efteråt.
  • Nikkita
    Chicita skrev 2011-06-08 08:23:12 följande:
    Jättebra... Då har ni det där ni som är nyfikna....
    Jag gillar inte tipspromenader och annat sånt där egentligen. Men jag skrattade rejält åt denna. Och jag tror att våra gäster skulle uppskatta den här Glad
    Hahaha håller med dig Skrattande är inte själv sådär jätte glad för tipsrundor, men denna var ju faktiskt super kul! Tror oxå att den skulle passa bra in bland våra gäster Glad
    Pinkgrape skrev 2011-06-08 07:59:54 följande:
    Jag frågade henne igår och hon länkade till tråden som frågorna finns i, den är här www.brollopstorget.se/Forum-1-77/m3950506-4.h... gå bara till sista inlägget på sidan, där finns det :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Tack för hjälpen Skrattande Kul frågor, lite annorlunda & bra att den inte är seriös.
Svar på tråden När kommer bröllopstårtan?