Mace skrev 2011-06-08 12:03:44 följande:
Ett litet tips angående att lägga in paus bara - om det inte finns saker att göra är det lätt att tempot faller väldigt efter att folk ätit färdigt och är lite trötta efter en lång dag. Det är viktigt att man då lyckas få upp tempot efterråt.
De flesta bröllop jag varit på har haft pauser efter middagen och när de blivit för långa har jag bara längtat efter att tårtan skall komma fram så att vi skall få gå hem - även om jag från början velat stanna hela natten.
Samma kan jag känna när det är väldigt mycket styrda lekar...
"åååh är dom inte över snart"
Jag tycker det är sååå tråkigt och trist. Och så försöker man ändå hålla god min och delta i allt man KAN göra bara för att dom ju har lagt ner så mycket tid på att arrangera detta...
Därför är vi noga med att låta toastmastern meddela att alla påhitt är helt frivilliga att delta i. Vi ser lika gärna att gästerna sitter kvar och pratar vid borden som att gå ut på tipspromenaden. Oavsett hur kul vi tycker att den är själva
Enda anledningen till att vi har tipspromenaden är att vi vill få in en naturlig break mellan efterrätt och tårta och låta cateringfirman hinna plocka undan så dom kan diska och åka hem sen om dom vill. Dom har ju ca 30 mil att åka liksom... Och det är lättare att plocka undan om folk går ut... och fler går ut om man säger att det är tipspromenad eller kommer att hända något ute liksom *S*