HondaH skrev 2011-06-08 16:54:29 följande:
Tack för ditt inlägg!
Åh vad härligt det låter! Jag fattar att du måste vara hur lycklig som helst.
Vi ska på några härliga resor vi med framöver så jag får se vem som hinner först... han eller jag?!
Ja det är det bästa jag gjort, rekommenderar det varmt! Vi kvinnor vill ju gärna bli uppvaktade, men ofta är männen lite sävliga och har mycket längre tidsperspektiv på allting. Jag ville så himla gärna gifta mig innan jag blir mamma, och kände att jag nog bara hade blivit bitter av att gå och hinta till sambon i tid och otid. Många relationer skadas av kravet att han ska fria, det problemet ville jag undvika. Den som väntar på något gott väntar ALLTID för länge, det är min filosofi! =)
Min man har alltid sagt att jag är den enda för honom och han har inför allt som har med bröllop att göra sagt att "så länge du är glad så är jag glad, så länge jag får vara med dig kan jag göra vad som helst, att förlova sig och gifta sig är inga problem så länge det är med dig".
Dessutom blir han mycket mer nervös av stora händelser än vad jag blir. Vågar inte tänka på hur stressad han hade blivit av att leta efter det perfekta tillfället att fria! Jag hade vissa problem under förlovningsdagen, vattnet var för kallt när vi badade i havet, och några fyllon störde oss på restaurangen, så i solnedgången kände jag bara "nej nu jäklar!" Det blir inte alltid som man planerat men det blir nästan alltid bra ändå!