• HondaH

Hur friar man som tjej till sin kille?

Tänkte be om råd om hur man friar som tjej till sin kille.

Det är kanske fånigt att fråga detta så här i ett forum men tänkte att fler kanske varit i min situation.

Jag har väntat på att han ska fria jätte jätte länge men inget händer så jag tänker att jag måste ta saken i egna händer :)

Jag vill ha en ring åt honom när jag friar för att visa att jag menar allvar och inte bara "pratar" om det. Går man ner på knä som tjej eller är det en manlig grej?

Tacksam för alla idér och berätta gärna hur du som tjej friade.

• Svar på tråden Hur friar man som tjej till sin kille?
  • HondaH
    LoppanV skrev 2011-06-08 15:12:36 följande:
    Jag och sambon har prata mycket om förlovning och han är ju helt klart med på noterna. Däremot har jag bestämt att om han inte friat innan årsskiftet så tänker jag ta saken i egna händer. Den 29 februari nästa år är det skottdag och enligt tradition så är det ju den enda dagen en kvinna får fria. Så då tänkte jag göra det. :) Ska poängtera att jag tycker självklart man kan fria när som helst som tjej också. Vet inte exakt hur jag isf ska göra det men det blir tio röda rosor och istället för att gå ner på knä tänker jag sätta mig i hans knä. Se honom djupt i ögonen och "ställa frågan". Låter kanske jätte fånigt men jag vet att han kommer bli jätte rörd. :)
    Det var ett bra mål att ha den 29 februari som måldatum :) O tio röda rosor!! Blir säkert en underbar dag för dig!

Kanske tar efter dig gällande rosorna, min kille har ju  t o m sagt en gång för länge sen att när jag får tio röda av honom så vet jag vad det betyder... Så då fattar ju han definitivt vad jag vill säga.

Tack! Man blir lycklig bara av tanken Glad
  • HondaH
    förlovadflicka skrev 2011-06-08 16:00:20 följande:
    Man kan väl gå ner på knä om man vill? Men jag hade inte gjort det, och min fästman visste att jag inte ville att han skulle göra det, det känns så onaturligt liksom. :) Jag ville att min fästman skulle fria utomhus när vi hade det mysigt och var lyckliga till max och det bara blev rätt tillfälle, och det gjorde han också. Hade jag friat hade jag också gjort så men man är ju så olika :)
    Tack för ditt inlägg!

Jag vill egentligen att han ska fria men jag vill inte vänta hur länge som helst ju Glad

Att gå ner på knä känns som om det skulle vara mannen som gör enligt traditionen.

Kommer nog också att välja en fin plats utomhus om det blir jag som får fria Glad
  • HondaH
    MrsT2011 skrev 2011-06-08 16:41:59 följande:
    Jag tyckte mitt frieri funkade alldeles utmärkt! Vi var på semester i Norrtälje, det var den 31 juli 2010. Jag stannade honom under en promenad i vacker solnedgång och sa med leende ansikte men allvarlig röst "vill du gifta dig med mig?" Först frågade han om jag menade allvar och sedan sa han JA! =)

När vi kom hem en vecka senare gick vi till guldsmeden och valde ut förlovningsringar, och i lördags fick vi uppleva världens vackraste bröllop! Gästerna sa att de aldrig sett ett gladare brudpar! =)
    Tack för ditt inlägg!

Åh vad härligt det låter! Jag fattar att du måste vara hur lycklig som helst.

Vi ska på några härliga resor vi med framöver så jag får se vem som hinner först... han eller jag?! Flört
Svar på tråden Hur friar man som tjej till sin kille?