• Kicka

Hur friar man som tjej till sin kille?

Min sambo pratade alltid om våran framtida förlovning men att han var tvungen till att spara ihop till en stor ring först.. Nånstans hade han fått för sig att det var ringen jag suktade efter!! Så beslutade mig att ta saken i egna händer.

Han hade fått en ring av mig tidigare så visste storleken på höger ringfinger, guldsmeden rådde mig då till att ta en halv storlek mindre till den vänstra då man ofta är smalare där. Så köpte två fina ringar i smyg.

Vi skulle åka på en liten minisemester bara han och jag, till Helsingfors. Hittade en jättefin hytt med dubbelsäng till sista minutenpris och smygbokade så att en flaska mousserande väntade i hytten. Han blev jätteglad när han såg den och tyckte det var väldigt romantiskt (han skulle bara ha vetat!!) Sen gick vi och åt en 3 rätters middag med gott vin och musik. Supertrevligt. Lagom till solnedgången (tack och lov sken solen) gick vi ut på däck för att njuta av de sista strålarna. Hittade en liten vrå där det bara var vi. Låtsades hålla på i handväskan och fick fram ringarna, en i varje hand. Körde sen leken "vilken hand", då man håller händerna bakom ryggen och låter den andra välja). Nu låg det ju en ring i varje hand och turligt nog så har vi samma ringstorlek, så det kvittade ju vilken hand han hade valt.

Han valde en hand och jag höll upp handen, log lite och frågade sen om han ville gifta sig med mig. Haha vilken min han hade! Han trodde jag skojade och sen började han gråta. Fick såklart ett JA och en massa pussar. Sen hade vi en helt underbar dag i Helsingfors som nyförlovade. Det var helt perfekt!

Den stora dyra ringen har han istället sparat tills vi gifter oss nästa år

Svar på tråden Hur friar man som tjej till sin kille?