• minnilee

HJÄLP! Ni som kör LCHF, hur kan en matdag se ut för er?

Är ny.. Har läst lite på nätet och leter recept och så..

Är det så att om man vill gå ner snabbt då ska man inte överstiga 20 g kolhyderater om dagen?

Hur ser en typiskt matdag ut för er?

Igår åt jag 2 ägg och ett halvt paket bacon kl 10.
    kl 14 åt jag två ägg med majonnäs.
    Kaffe med grädde.
    2 köttfärsbiffar med lite brocolie och gräddfil med dionsenap.
    vatten.

Kan för lite vatten göra så att vågen står still? drack inte ens en liter i förrgår..

• Svar på tråden HJÄLP! Ni som kör LCHF, hur kan en matdag se ut för er?
  • Mace

LCHF fungerade inte alls för mig så jag kan inte ge dig några råd, men hur länge har du hållt på? Det låter nästan som att du bara hållt på en dag och då ser du naturligtvis inga resultat (det gör man inte av någon diet utom möjligtvis magssjuka. )

Vatten påverkar inte vikten på det viset. Vatten påverkar om du dricker en liter innan du ställer dig på vågen förstås, men inte annars och du skall absolut inte snåla med vattnet för då kommer du få grym huvudvärk och må jättedåligt - oavsett vilken diet du följer. 

• Aniara4

Jag rekommenderar väldigt starkt att du går in på kolhydrater.ifokus.se och frågar! Där finns det massor med LCHF:are som gärna hjälper till, svarar på frågor och felsöker om det inte verkar fungera.

Jag har själv gått ner ca 25 kilo med LCHF, men framför allt har jag blivit av med migrän, ledinflammationer, sockermissbruk, och dessutom slutat både snarka och fisa, så för mig har det varit fantastiskt.

En typisk matdag för mig ser ut så här:
    Frukost:
    Kaffe med grädde och kokosfett
    2 stekta ägg
    Lunch:
    Stekt fläskfärs med olika kryddningar (rätt hardcore, jag vet, men jag tycker helt ärligt att det är gott!)
    Eftermiddagskaffe med grädde och kokosfett
    Middag:
    Någon typ av kött, och till det blomkålsmos, haricots verts eller bara sallad (jag är allergisk mot de flesta grönsaker, så jag har inte så mycket att välja på).

Svar på tråden HJÄLP! Ni som kör LCHF, hur kan en matdag se ut för er?