Inlägg från: Tigerjack |Visa alla inlägg
  • Tigerjack

Sluta med p-piller- hur hade du gjort?

Jag och min blivande gifter oss den 16 juli, alltså om ca 5 veckor och vi har planerat att försöka bli fler i familjen så snart som möjligt efter det.
    Jag äter p- piller Cerazette och har gjort så i många år och det har fungerat jättebra, fram tills för ca ett år sedan. Det har smygit sig på fler o fler biverkningar, utdragna blödningar, enorma humörsvängningar och torra slemhinnor, jag har väl inte riktigt tänkt på det, men för ett tag sen fick jag ett utbrott efter att ha haft mens i 3-4 veckor i sträck med tillhörande gråtattacker och uppsvälld mage!

Sååååå, nu funderar jag på att sluta nu istället för att vänta till bröllopet. Problemet som jag inte riktigt kan få ur huvudet är att jag har hört att många får biverkningar när de slutat med just Cerazette. Svåra acnebesvär (på rygg, bröst o ansikte) och smärtor och svullenhet liknade den vid ägglossning. Helt ytliga saker egentligen, men jag skulle ju önska att jag slapp rejäl acne på just bröllopsdagen och jag vill ju vara säker på att jag faktiskt går i klänningen!

Kanske ytligt att vilja vara som finast på sin bröllopsdag, men hur skulle du ha gjort???

• Svar på tråden Sluta med p-piller- hur hade du gjort?
  • Tigerjack
    BlueEyedAngel skrev 2011-06-10 08:57:30 följande:

Jag slutade med min cerazette 25 juli 2008 och fick inga biverkningar
    men plussade med våran dotter 28 augusti.. Skrattande

Grattis till snabbt plus!! Visst är man inställd på att det kommer att ta tid, men alltid inspirerande att höra solskenshistorier Skrattande
  • Tigerjack
    blivandefruAson skrev 2011-06-10 10:44:53 följande:
    Prata med din läkare för att få recept på antibiotika med ev acne och så slutar du. Ser du minsta lilla röda prick så kutar du till apoteket. Händer ingenting så är det ingen skada skedd.
    Jag hoppas att din läkare är lika utseendemedveten som min..
    Smart.... Kanske är värt att kolla om det finns nån dr i närheten som förstår situationen!
Svar på tråden Sluta med p-piller- hur hade du gjort?