Sluta med p-piller- hur hade du gjort?
Jag och min blivande gifter oss den 16 juli, alltså om ca 5 veckor och vi har planerat att försöka bli fler i familjen så snart som möjligt efter det.
Jag äter p- piller Cerazette och har gjort så i många år och det har fungerat jättebra, fram tills för ca ett år sedan. Det har smygit sig på fler o fler biverkningar, utdragna blödningar, enorma humörsvängningar och torra slemhinnor, jag har väl inte riktigt tänkt på det, men för ett tag sen fick jag ett utbrott efter att ha haft mens i 3-4 veckor i sträck med tillhörande gråtattacker och uppsvälld mage!
Sååååå, nu funderar jag på att sluta nu istället för att vänta till bröllopet. Problemet som jag inte riktigt kan få ur huvudet är att jag har hört att många får biverkningar när de slutat med just Cerazette. Svåra acnebesvär (på rygg, bröst o ansikte) och smärtor och svullenhet liknade den vid ägglossning. Helt ytliga saker egentligen, men jag skulle ju önska att jag slapp rejäl acne på just bröllopsdagen och jag vill ju vara säker på att jag faktiskt går i klänningen!
Kanske ytligt att vilja vara som finast på sin bröllopsdag, men hur skulle du ha gjort???