• JoR

Sluta med p-piller- hur hade du gjort?

Efter att ha gått tupp 15 kilo i vikt på lite drygt två år, torra slemhinnor och nedstämdhet slutade jag med cerazette i mars 2010. Efter det så har jag inte gått upp mer i vikt, blivit bättre i humöret och det har också gjort vårt förhållande bättre. Vi vill visserligen inte bli fler i familjen än på minst ett år av olika anledningar, så jag vet inte hur snabbt man kan bli gravid efter att ha slutat. :)

Jag märkte inga av biverkningarna ovan, men däremot att mina bröst blev lite större och ömma under ca en månads tid. Dessutom så var "nipplarna" ute på besök hela tiden, vilket de inte brukar vara i vanliga fall. Fick förklarat för mig att det beror på att när man äter p-piller/minipiller så lurar man ju kroppen att den är gravid, och när man slutar så tror den att det finns ett barn som man ska amma = risk för lite mjölkproduktion. :)

Efter att ha slutat med allt vad hormoner heter så kan jag definitivt säga att jag aldrig mer kommer använda mig av något preventivmedel med hormoner i. Man är faktiskt två i ett förhållande, och det går att ha sex med kondom. Allt handlar om inställning, glidmedel och att hitta rätt sort. ;)

Svar på tråden Sluta med p-piller- hur hade du gjort?