• Ninana

skulle förminska min ring; nu är den förstörd!

Bridezilla11 skrev 2011-06-13 14:18:26 följande:
    Jag hade fullt upp i helgen, så har varken hunnit fota ringen eller åka tillbaka. Tänkte fota den nu, och efter kl 17 ska vi åka tillbaka. Jag är rädd att han kommer skita i vad jag säger, jag har ju trots allt inget kvitto på det. Men å andra sidan erbjöd han mig inte ens det, eftersom han inte slog in pengarna i kassan. Men det måste jag väl kunna kräva nu i efterhand?
    Jag vet precis hur dom flesta invandrare med butiker fungerar. Dom tar inte på sig ansvaret för fem öre och vill bara tjäna pengar. Nu vill jag inte låta som någon rasist, utan det är bara ren fakta. I alla fall dom flesta jag stött på hittills.
    Någon som har några tips, kan jag göra allt det ni sagt utan att han garvar mig rakt upp i ansiktet och tänker "du kan inte göra något mot mig utan kvitto" ?? 
    Har betalat med kort eller kontant?
  • Ninana
    Bridezilla11 skrev 2011-06-13 14:40:19 följande:
    Kontant betalade jag, han tog inte emot kort.
    guldsmedsaffärer brukar ha videokamera och filmar allt. Nekar han det, kräv videobandet. En gång kräv jag en audiofil och då bakade Nordeabanken!
  • Ninana
    JT2010 skrev 2011-06-13 15:26:41 följande:
    Det är en sak att vara sur på personen som förstört din ring och vilja göra något åt saken, det har jag full förståelse för. Men det är en helt annan att uttrycka att alla invandrare som jobbar i butiker är oansvariga och bara vill tjäna pengar, speciellt efter ett tillfälle. Du har ingen koll på "hur de flesta invandrare med butiker" jobbar. Hade en svensk person jobbat i butiken och försört din ring hade du ju inte dragit alla svenskar över en och samma kam! Svenskar som jobbar i butik kan sköta sina affärer minst lika illa som du påstår att så många invandrare gör.

Vad vet du, han kanske åtgärdar felet utan problem! Är så tragiskt att invandrare ska få så himla mkt skit medan svenskar kan komma undan med samma sak...

Intressant att inte en enda kotte reagerar på en sådan ful kommentar. Men som vanligt på BT är det väl bara synd om bruden...
    Jag missade hennes text ang invandrare...så tragisk..
Svar på tråden skulle förminska min ring; nu är den förstörd!