Tablett mot glutenintolerans???
Hej! Jag undrar om det verkligen stämmer, som en kompis till mig säger...nämligen att det finns en tablett som glutenintoleranta kan ta, och som gör att de kan äta vad som helst med gluten i??? Jag har aldrig hört talas om någon sådan tablett, för egen del. Vi har glutenintoleranta i bekantskapskretsen, så vi har våndats över vad vi ska hitta på för tårta som är ok att äta, även för de glutenintoleranta gästerna. Men enligt denna kompis finns det ett preparat som heter cellenzym, och som gör att man kan äta helt vanlig kost. Enligt vad jag får fram på nätet, verkar det ju bara vara ett helt vanligt(?) kosttillskott, så jag tvivlar starkt på vad kompisen säger. Det underliga är, att hon har en dotter med påstådd(?) glutenintolerans, som bevisligen äter vanligt bröd och vanlig pasta, tex...det har jag sett med egna ögon. Det jag tvivlar på nu, är faktiskt själva diagnosen på dottern! Så, om det finns någon ÄKTA glutenintolerant härute, eller någon som vet mer om detta än jag, snälla, hjälp mig!