• Vingilot

Snälla hjälp mig leta sånger!

Vi har en skönsjungande vän som ska sjunga för oss under vigseln, men hur vi än letar hittar vi inte Den Perfekta Låten, eller ens något i närheten...:(
    Nu känns det som om vi inte har några idéer kvar. Vi har ganska olika musiksmak min m2b och jag, och den del av vår smak som faktiskt matchar varandra (typ Nightwish) innehåller inget som passar till ett bröllop.

Sånt som jag gillar tycker han är för slätstruket och sån som han gillar tycker jag antingen är för hårt eller för blipblop-igt...

Jag har googlat på "top 100 love songs", letat i folks Spotifylistor, plöjt genom Youtube osv osv men nada, nichts, nothing.

Snälla snälla kan ni slänga upp förslag? Gärna sånt som inte är klassiska kärlekssånger eller bröllopslåtar men ändå har ett passande textinnehåll, men vad som helst är välkommet!

• Svar på tråden Snälla hjälp mig leta sånger!
  • förlovadflicka

Vet inte om ni gillar musikallåtar men Andrew Lloyd Webber har ju skrivit massa fantastiska låtar. Beror på vad ni vill ha för text men några jag gillar är:

Unexpected song Last man in my life All I ask of you Too much in love to care

• anniebananie

Jag är allergisk mot klassiska (eller uttjatade) bröllopssånger så här kommer de som var aktuella vid mitt eget bröllop.

To make you feel my love - Adele ( eller bob dylan då det är han som har skrivit den)
    Lucky - Jason Mraz
    The way I am - Ingrid Michaelson
    You and I -Ingrid Michaelson (Den hade vi!)
    Grow old with you - Adam Sandler (Den hade vi!)

• TheréseEmil

Vi ska faktiskt ha en nightwish-låt under vår vigsel; "Sleeping sun". Vi har haft samma bekymmer med olika musiksmak så vi har fått kompromissa hejvilt. Så förutom Sleeping sun ska det även sjungas "Ett liv för mig" och "Utan dina andetag".

• Kattpoet

Mina vänner hade Robban brobergs Båtlåt på sitt bröllop.

• Vingilot
    TheréseEmil skrev 2011-06-13 08:10:21 följande:
    Vi ska faktiskt ha en nightwish-låt under vår vigsel; "Sleeping sun". Vi har haft samma bekymmer med olika musiksmak så vi har fått kompromissa hejvilt. Så förutom Sleeping sun ska det även sjungas "Ett liv för mig" och "Utan dina andetag".
    Tack alla snälla människor!:D

TheréseEmil: vår vän har faktiskt sjungit in Sleeping sun åt oss en gång och det var jättevackert, men den är i svåraste laget för henne att göra live, annars hade vi nog velat ha den.:)

Kommer er sångerska att göra den i klassisk stil eller med "vanlig sång"?
  • LoppanV

Kanske lite svår men I see you- leona lewis tycker jag är fin och inte så vanlig. Det var ju å andra sidan ledmotivet till Avatar :P

• BlomAnna

Svenska förslag:

Visst finns mirakel - Suzzie Tapper
    Där du andas - Marie Fredriksson

På engelska:

Only you can love me this way - Keith Urban
    Curly Sue - Takida
    Everything i do - Byran Adams
    Head over feet - Alanis Morissette
    You're My Best Friend - Queen
    Nothing else matters - Metallica

• Vingilot
    LoppanV skrev 2011-06-13 12:04:51 följande:
    Kanske lite svår men I see you- leona lewis tycker jag är fin och inte så vanlig. Det var ju å andra sidan ledmotivet till Avatar :P
    Åh, den sjunger vår kompis jättevackert (men ja, den är svår), jag är så kär i hennes version, men har inte riktigt fått med mig sambon på själva låtvalet...:(

Är jätteglad för alla tips, även om det inte blir rätt låt direkt så får de in mig på nya spår och det är precis vad jag behöver!:)
  • LoppanV

Vi ska förmodligen ha Songbird - Fleetwood Mac. Jag vet inte hur vanlig den är.. Synd med sambon där för låten är så fin :)

Svar på tråden Snälla hjälp mig leta sånger!