Inlägg från: Vingilot |Visa alla inlägg
  • Vingilot

Snälla hjälp mig leta sånger!

Vi har en skönsjungande vän som ska sjunga för oss under vigseln, men hur vi än letar hittar vi inte Den Perfekta Låten, eller ens något i närheten...:(
    Nu känns det som om vi inte har några idéer kvar. Vi har ganska olika musiksmak min m2b och jag, och den del av vår smak som faktiskt matchar varandra (typ Nightwish) innehåller inget som passar till ett bröllop.

Sånt som jag gillar tycker han är för slätstruket och sån som han gillar tycker jag antingen är för hårt eller för blipblop-igt...

Jag har googlat på "top 100 love songs", letat i folks Spotifylistor, plöjt genom Youtube osv osv men nada, nichts, nothing.

Snälla snälla kan ni slänga upp förslag? Gärna sånt som inte är klassiska kärlekssånger eller bröllopslåtar men ändå har ett passande textinnehåll, men vad som helst är välkommet!

• Svar på tråden Snälla hjälp mig leta sånger!
  • Vingilot
    TheréseEmil skrev 2011-06-13 08:10:21 följande:
    Vi ska faktiskt ha en nightwish-låt under vår vigsel; "Sleeping sun". Vi har haft samma bekymmer med olika musiksmak så vi har fått kompromissa hejvilt. Så förutom Sleeping sun ska det även sjungas "Ett liv för mig" och "Utan dina andetag".
    Tack alla snälla människor!:D

TheréseEmil: vår vän har faktiskt sjungit in Sleeping sun åt oss en gång och det var jättevackert, men den är i svåraste laget för henne att göra live, annars hade vi nog velat ha den.:)

Kommer er sångerska att göra den i klassisk stil eller med "vanlig sång"?
  • Vingilot
    LoppanV skrev 2011-06-13 12:04:51 följande:
    Kanske lite svår men I see you- leona lewis tycker jag är fin och inte så vanlig. Det var ju å andra sidan ledmotivet till Avatar :P
    Åh, den sjunger vår kompis jättevackert (men ja, den är svår), jag är så kär i hennes version, men har inte riktigt fått med mig sambon på själva låtvalet...:(

Är jätteglad för alla tips, även om det inte blir rätt låt direkt så får de in mig på nya spår och det är precis vad jag behöver!:)
  • Vingilot
    TheréseEmil skrev 2011-06-14 09:08:31 följande:
    Hon är utbildad operasångerska så hon kommer sjunga den som orginalet. Min sambo har gjort ett arr till orgel så det blir nog skitsnyggt!
    Åh, vad häftigt!:D
Svar på tråden Snälla hjälp mig leta sånger!