• Sörön10

Ge två bra tips för en lyckad möhippa!

Inte utsätta bruden för något hon inte skulle gilla/må bra av! =) Jag ville verkligen inte klä ut mig eller förnedras på något vis och det slapp jag! Slöja och tiara blev det! =)

• Sörön10

Ett annat viktigt tips är att låta ALLA vara med på aktiviteterna, eller enbart bruden! Har hört skräckhistorier om att alla betalade massor av pengar men det var bara ett fåtal som fick ta del av SPA-behandlingen (eller vad det nu var) för "Hallå? Bruden kan ju inte vara ensam heller! Ni andra kan laga mat!" 

Rim och reson, ffs!

• Sörön10
    MissNina skrev 2011-06-13 19:58:25 följande:
    En möhippa är en möhippa. Bruden har igentligen inget att säga till om xD anser jag. Men man kan respektera att det finns vissa saker som bruden inte vill göra.

En lyckad möhippa för mig som blev hippad i lördags var att de hade tänkt på mig. Jag blev totalt blåst och kidnappad. Det var personlig och VÄLDIGT roligt.

Men för att svara på frågan: 1. Den ska vara personlig. 2. Den ska vara "spontan". Inte massa tider och passa. Och man SKA skämma ut sig lite på stan ;)
    Fast där kan ju jag då tycka att man bör respektera om bruden inte är en sån som fixar att "skämma ut sig på stan". Man vill ju inte att bruden ska minnas hippan med fasa och ångest utan med glädje!
Svar på tråden Ge två bra tips för en lyckad möhippa!