• Redaktör Kristin

Ge två bra tips för en lyckad möhippa!

Har du varit med och planerat en rolig möhippa? Har du själv blivit hippad? Eller har du idéer om hur en lyckad möhippa ska vara?

En mysig middag med vänner? Sälja pussar på stan? Dansa hela natten utklädd till Mimmi Pigg?

Skriv två konkreta tips i den här tråden!

Alla förslag är välkomna!

• Svar på tråden Ge två bra tips för en lyckad möhippa!
  • Kattpoet

Prata med bruden, lär känna henne och  gör  hippan för hennes skull ingen annans.

• Sörön10

Inte utsätta bruden för något hon inte skulle gilla/må bra av! =) Jag ville verkligen inte klä ut mig eller förnedras på något vis och det slapp jag! Slöja och tiara blev det! =)

• awarwen

Ha kontakt med brudgummen, så att ni väljer "rätt" helg.
    Låt det aldrig aldrig bli långtråkigt. 

• Amejuli

Ingen förnedring och något personligt

• Amejuli
    Amejuli skrev 2011-06-13 13:50:19 följande:
    Ingen förnedring och något personligt
    Oj, såg att mitt inlägg kan tolkas lite fel. Jag menar förståss inget förnedrande men gärna något personligt.
  • Aniara4

Ingen förnedring och inte för dyrt.

• Aniara4

Nu fuskar jag och lägger till en positiv sak som komplement till mina två negativa Flört:

Något som oftast är kul är att få prova på någonting man inte har gjort förut. (Antingen bara bruden eller hela gänget.)  Det finns möhippespecialare på många ställen - olika hantverk, dans, matlagning etc. Jag har varit på möhippa där bruden fick blåsa glas på Skansen, det var fantastiskt kul! Har även sett silversmide bl.a. På Pyssloteket på Valhallavägen (om man bor i Stockholm) kan man sitta och scrapbooka tillsammans, t.ex. kan alla ta med bilder på brudparet och göra en liten bok om dem.

• EmmaStina

Har egentligen bara ett tips.... Tänk på mat! Jag hade min hippa i lördags och den slutade i migrän eftersom jag ätit dålig frukost (mitt fel jag vet) och att mina kompisar inte tänkte på att jag inte ätit lunch när dom hämtade mig vid två (m2b slutar två varje lördag så vi äter ju alltid när han kommer hem). Två glas bubbelvin och några jordgubbar är ingen bra lunch. Så kom ihåg att ta med eller var i närheten av nått ställe där det finns mat att köpa så slipper ni avbryta hippan för att bruden blir dålig.

• Liina86

1. Klä ut er ni också om bruden ska vara utklädd. Jag var polis och mina vänner bandider på min möhippa, på min systers möhippa var hon ängel och vi djävular.

2. Anpassa till bruden och stressa inte. Kul med aktiviteter men inte om man behöver stressa hela tiden för att hålla en massa tider.

Har många fler tips men du bad bara om två =)

• Tittij

1. Lägg ner tid och energi på att göra dagen personlig för just henne. Om hon hatar att sjunga så spelar det ju ingen rol lom alla andra tycker att spela in en skiva är jättekul.. Och älskar hon daiquiries så ska ju detta självklart serveras osv..

2. Aktiviteter där alla är involverade är mycket roligare än aktiviteter där alla står och tittar på bruden. Det har en tendens att bli lite avslaget och tappa farten då. Tex göra pärlsmycken, chokladprovning, stripaerobic, 5-kamp på Grönan osv..

Svar på tråden Ge två bra tips för en lyckad möhippa!