Jag hade min möhippa i helgen, och under dagen märkte jag att min tärna (som anordnade möhippan) inte känner mig. Jag har hört i efterhand att andra vänner och mina systrar försökte hjälpa till och föreslå vad jag tycker om. Det slutade med att de fick utskällningar, att "hon" minsann vet bäst... Möhippan var lite sorgligt komisk då hon verkligen prickat in saker som jag inte älskar. Nu vet jag inte riktigt hur jag ska handskas med allt. Om det ens är lönt att ta upp det med min tärna. Jag tar gärna emot förslag :)
Så det viktigaste när en möhippa planeras:
- Låt alla vara delaktiga i möhippan och ge förslag på saker de vet att bruden tycker om. Då blir det massor med bra ideer, sen är det bara att plocka ut det bästa.
- Det är roligast att blanda aktiviteter, lugnt och mer fartfyllt. Det ska ju vara ett minne för livet :) Pröva på ngt som bruden inte gjort förut.
- Det roligaste är om verkligen alla kan vara med. Jag uppskattar mer om alla kan vara med än att det är dyrt. Så håll kostnaderna nere, utnyttja kontakter, laga mat själv osv.
- Och det är inte ett bra minne att gå en hel dag och vara jättefull. Salongsberusad, ja, om det måste vara alkohol inblandat. Men att vara jättefull är inte roligt...