Ge två bra tips för en lyckad möhippa!
Ingen förnedring och inte för dyrt.
Ingen förnedring och inte för dyrt.
Nu fuskar jag och lägger till en positiv sak som komplement till mina två negativa :
Något som oftast är kul är att få prova på någonting man inte har gjort förut. (Antingen bara bruden eller hela gänget.) Det finns möhippespecialare på många ställen - olika hantverk, dans, matlagning etc. Jag har varit på möhippa där bruden fick blåsa glas på Skansen, det var fantastiskt kul! Har även sett silversmide bl.a. På Pyssloteket på Valhallavägen (om man bor i Stockholm) kan man sitta och scrapbooka tillsammans, t.ex. kan alla ta med bilder på brudparet och göra en liten bok om dem.
För mig skulle det vara ok med något lite småpinsamt på stan. Att ha en leksaksbrudslöja på huvudet och säga knasiga saker till främlingar skulle vara ok för MIG - jag är nämligen inte särskilt lättgenerad eller prestigefylld. Förhoppningsvis känner man bruden tillräckligt väl för att veta om det är ok för henne eller inte. Vad jag däremot inte skulle vilja vara med om är aktiviteter med sexuella undertoner. Jag vill varken sälja kondomer eller kyssar, och jag vill absolut inte se några strippor! (vare sig manliga eller kvinnliga). Dildoparty skulle jag inte heller tycka var så kul, vill jag ha en dildo går jag och köper den själv utan att blanda in någon annan i min sexualitet.
Jag skulle heller inte vilja vara tvungen att ha några fula och missprydande kläder på mig, eftersom jag är rund och gör mitt bästa för att trolla bort det med mina kläder. Folk underskattar i allmänhet mitt höftmått, jag har hittills aldrig varit med om att någon annan lyckats välja ett plagg åt mig som inte varit MYCKET för litet. Att gå omkring i för trånga kläder skulle vara förödmjukande på fel sätt.
Men det är jag, och mina integritetsgränser. Varje person har ju sina egna gränser och preferenser, och en del skulle säkert gladeligen stå mitt på torget iförd stringtanga och erbjuda kondomer till främlingar. Men om man inte är säker på att bruden kommer att tycka det är kul så är det bättre att ta det säkra före det osäkra tycker jag!