EmmaStina skrev 2011-06-13 14:19:20 följande:
Har egentligen bara ett tips.... Tänk på mat! Jag hade min hippa i lördags och den slutade i migrän eftersom jag ätit dålig frukost (mitt fel jag vet) och att mina kompisar inte tänkte på att jag inte ätit lunch när dom hämtade mig vid två (m2b slutar två varje lördag så vi äter ju alltid när han kommer hem). Två glas bubbelvin och några jordgubbar är ingen bra lunch. Så kom ihåg att ta med eller var i närheten av nått ställe där det finns mat att köpa så slipper ni avbryta hippan för att bruden blir dålig.
Blev också hippad i lördags och mina vänner hade som tur va tänkt på mat (de vet väl hur jag blir annars.. ). De hade hyrt in två riktiga kockar som var i brorsans å hans frus lägenhet och lagade mat när vi kom dit. Så det blev en underbar tre-rätters-lunch. Helt fantastiskt! Och ett bra sätt att se till att bruden (och alla andra) får i sig ordentligt med mat. Så kockar eller egen tre-rätters-lunch är ett hett tips från mig.
Ett annat tips i samma anda är att se till att bruden får i sig vatten så hon orkar hela dagen.