• Redaktör Kristin

Ge två bra tips för en lyckad möhippa!

Har du varit med och planerat en rolig möhippa? Har du själv blivit hippad? Eller har du idéer om hur en lyckad möhippa ska vara?

En mysig middag med vänner? Sälja pussar på stan? Dansa hela natten utklädd till Mimmi Pigg?

Skriv två konkreta tips i den här tråden!

Alla förslag är välkomna!

• Svar på tråden Ge två bra tips för en lyckad möhippa!
  • Rebecka och Jens

1. Gå på loppis, få lite pengar och en lista på saker att köpa, utan att veta vad man ska göra med dem. Senare på kvällen får bruden göra ett flervånings-kakfat!! Det var hur kul som helst! (Och inga problem alls att pruta i möhippe-outfit)

2. Boda borg - som fångarna på fortet. Få lösa en massa klurigheter, klättra runt och ha hur kul som hellst! Jag ville aldrig gå därifrån! 

• KretaBröllop2011

Jag har två tips:

1. Man ska skratta MED bruden och inte ÅT bruden :) Dvs inte utsätta henne för hemska saker som man själv aldrig skulle vilja göra utan ha en balans där mellan roligt och pinsamt.

2. Sup inte bruden under bordet, hon vill nog gärna komma ihåg sin möhippa

• skruttisOmuffis

Jag har ett par tips.

1. Instämmer med föregående.... Skratta med bruden och inte åt bruden! En del tycker
    själva att det är roligt med uppdrag på stan, utklädd till pantertant, en del får ångest av bara tanken. En möhippa ska va rolig inte va ångestfylld.

2. Anpassa innehållet i möhippan efter brudens intressen. Det är nyckeln till en riktigt bra möhippa! Och var lite innovativa. Jag själv fick åka på en jorden runt resa....i stockholm

3. Även om ni själva är jättetrötta och slitna pga all planering och trix, kasta inte in handduken före bruden. Ryck upp er och ta det som en komplimang, hon har förmodligen jättekul med er att tacka. Avsluta då inte kvällen för tidigt utan låt bruden njuta.

• oh yeah

spela in en kärlekslåt till brudgummen hos sångcoach eller liknande :)

• johanna suarez
    Redaktör Kristin skrev 2011-06-13 13:14:52 följande:
    Har du varit med och planerat en rolig möhippa? Har du själv blivit hippad? Eller har du idéer om hur en lyckad möhippa ska vara?

En mysig middag med vänner? Sälja pussar på stan? Dansa hela natten utklädd till Mimmi Pigg?

Skriv två konkreta tips i den här tråden!

Alla förslag är välkomna!
    Jag höll i en trevlig möhippa med turkiskt tema för någon helg sedan. Innan de träffade mig hade de varit och ätit en fantastisk lunch med turkisk mat. Sedan kom de till mig och fick lära sig dansa magdans i en timme med avslutning där de som ville, uppträde för varandra  =)) När jag sedan åkte därifrån hade de börjat servera chai te och kaffe i små orientaliska koppar. Tror de hade en fantastisk dag och jag som danslärare hade väldigt trevligt =))
  • Cilla

Gud vilken rolig läsning att höra om allas hippor och kidnappningar hit och dit! :)

Själv var jag med och planerade en möhippa för ett par veckor sedan, vi startade dagen med en champagnefrukost på Sturebadet med efterföljande behandlingar för de som ville medans de andra tog det chill i relaxen.

Efter detta hade vi bokat en aktivitet med Stadsuppdraget, galna och roliga uppdrag som skulle utföras under tidspress på stan, riktigt galet och fruktansvärt roligt! Många av uppdragen innebar att man skulle ta foton eller filma saker som man gjorde tillsammans i laget. Något som var väldigt uppskattat att visa upp på själva bröllopet!

Efter denna galna aktivitet tog vi en skärgårdsbåt ut till Grinda där vi käkade middag och övernattade.

Supertrevligt! 

Stadsuppdraget, Grinda, Sturebadet
  • maxmamma

jätterolig läsning, själv är jag livrädd för att bli hippad med att klä ut mig i nån förnedrande utstyrsel o göra förnedrande  uppgifter, 

men tror det blir en lugn hippa då mina närmsta vet hur dåligt mitt psyke är.

ni som läst tråden om gästernas (svärmors)klädsel vet ju nu hur illa det är ställt med mig.

en hippa jag skulle vilja ha är att, bara gå ut o äta en bit god mat alternativt vara hemma o laga god mat o dricka ett gott vin eller så om någon vill hippa mig.

• EmmaT
    Jojolina skrev 2011-06-15 17:18:09 följande:
    Hade världens bästa hippa!
    På torsdagen blev jag kidnappad från jobbet ( efter att min chef lurat mig rejält ) för att åka till AIKs fotbollsträning Där hade en av mina underbara tärnor + 2 andra vänner fixat så att jag fick kärlekstips + autografer från samtliga spelare, samt ha strafftävling med ikoniska ( mycket snygga :). Allt videofilmades och fotograferades och visades upp som en snygg redigerad film på min senare " riktiga" hippa.
    Åh WOW! Det låter som en dröm! ;) Jag vill också ha detta på min hippa nästa vår!!! Hög tid att "fixa" kontakter med känningar i laget alltså...hm.
  • Juni 2012

Jag blev inte hippad.

Mina tips är:
    Se till att alla har råd att komma, även den som är arbetslös, student eller så, och gnäll inte över pengar när bruden är med, t.ex. att just du måste ligga ute med parkeringspengar och att du minsann kommer att kräva tillbaka dem av möhippedeltagarna! Det låter så tråkigt för bruden.

Se också till att tänka färdigt, jag har varit på möhippa där man inte fixat hundvakt åt brudparets hund under dagen utan tvingats ringa brudens mamma som var den enda med extranyckel och hon fick hasta från jobbet sur som attan för hon gillade inte hunden nåt vidare.

Så. Planera ekonomiskt. Säg rätt summa redan från början till deltagarna. Tjura inte över pengar under dagen. Tänk färdigt, något som många verkar ha svårt för idag tyvärr.

• MrsButterfly

Håller med massa av de föregående;
    Tänk på att skratta med, inte åt.
    Tänk på hur bruden är som person. Är hon en person som gillar att spexa, gör det! Är hon inte det, LÅT BLI!

Ekonomi, hund-, barnvakt är viktigt! 

En av de finaste sakerna på min hippa var att alla hade köpt/gjort en present som symboliserade ett minne. När jag öppnade paketen fick jag gissa på vem det var ifrån och sedan berätta vem personen var  och vårt gemensamma minne. Det var roligt eftersom man har kompisar från olika delar av livet och då fick de höra lite om varandra. =)

Svar på tråden Ge två bra tips för en lyckad möhippa!