2 0 1 2 skrev 2011-06-17 14:18:43 följande:
Vi kommer skriva i informationen att allergier eller liknande anmäls till någon utvald. förmodligen en av mina tärnor. Då får de ringa dit om det är någonting de absolut inte tål, så att vi kan undvika det
. Då kan allergianpassade "tårtor" stå lite avsides.
Julibrud2011 skrev 2011-06-16 00:09:06 följande:
Så kommer vi att göra! Alltså inte exakt som du beskriver, men själva grejen! Vi ska ha en liten minitårta till oss, sen kommer varje gäst få en moussebakelse i fin genomskinlig kopp, som kommer att likna tårtan.
Perfekt då ingen behöver stå och skära och spilla, vissa tårtor är inte snygga särskilt länge om de har ingredienser som inte är så fasta!!
Åh det låter ju liknande som vårt
. Berätta gärna hur det blev och hur de såg ut, och hur de togs emot. Jättenyfiken! Ska ni göra dem själva?
Jag tänker som du, vad gäller spillet och sölet med tårta. Dessutom tänker jag att det här blir ett MYCKET billigare alternativ jämfört med att beställa en stor bröllopstårta.
Kan tala om att det blev succé!!! Supergoda små moussebakelser i fina glas, mestadels småsyrlig hallonmousse, lite vitchokladmousse uppepå, en "chokladboll" gömd i mitten och dekorerat med vit choklad. Så fina att se på, och många av gästerna uppskattade precis det där att det var enkelt att ta en med sig utan att skära och kladda (även om nån annan gör det så blir ju inte tårtan snygg efter ett tag).
Såå nöjda är vi!!