Inlägg från: Mariamilena80 |Visa alla inlägg
  • Mariamilena80

Vilken klänning ska jag ha på ett bröllop jag är bjuden till??

Vilken av dessa tycker du att jag ska välja att ha på ett bröllop jag är bjuden till??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-15 09:36
    Obs!!! Klänningarna kommer att vara knälånga på mig.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 19:32
    Första klänningen var lite stor i omfång, men den var jätte skön. Så jag har sparat den, men om den kommer bli aktuell på bröllopet vet jag ej än.
    Den andra klänningen var mörk apricos i färgen och brösten fick inte på långa vägar plats, så den klänningen är tillbaka skickad.
  • Svar på tråden Vilken klänning ska jag ha på ett bröllop jag är bjuden till??
  • Mariamilena80
    Semlorna skrev 2011-06-13 20:54:44 följande:
    Ingen, jag tycker dom är för korta
    Jag är kort själv så dessa klänningar kommer hamna vi knät.
  • Mariamilena80
    Mace skrev 2011-06-13 21:46:19 följande:
    Vad har du själv för färger? Det avgör ju ganska mycket, för båda klänningsfärgerna är lite svåra att bära upp.

Tycker också tvåan ser ut att vara väldigt ljus för ett bröllop. Och de är på tok för korta, men om du också är kort går det säkert bra.  
    Jag är lite lik första tjejen, inte lika lång eller riktig lika snygg;)=).
    1,59 lång, normalvikt, ganska stor byst. Mörkbrunt hår till svanken. Bruna ögon och lite solbränd.
    Så färg mässigt bär jag nog upp båda klänningarna. Men som sagt den rosa kanske är lite för ljus.
    Ett annat bröllop jag var på hade jag en ljus beige klänning, kände sig inte helt galet.
    Trodde att så länge man inte har vitt så är alla andra färger ok??
  • Mariamilena80
    Zelmah skrev 2011-06-13 22:01:00 följande:
    Ser väääldigt korta ut. På bröllop bör kjolen gå till knät som kortast. Gärna under knäet. Men går de till knät på dig för att du är kortare så funkar det ju.
    Tvåan ser nästan ut som en (mus)kort brudklänning så den hade jag inte valt då man inte vill konkurrera med bruden och gärna inte heller bjuda på oanständiga trosflashningar....
    Ettan i så fall aningen längre och mer välklädd. Är du mörkhårig? Och framförallt, vad är klädkoden på bröllopet? Det avgör ju om klänningarna passar sig att bära...
    Klädkod: Kavaj
  • Mariamilena80

Ett 2år gammalt kort, där jag var på ett annat bröllop. Klänning var beige, ser betydligt ljusare ut på bilden än i verkligheten. Men jag hade kortare och ljusare hår här. Nu är håret väldigt mörkt och längre.

• Mariamilena80

Jag tror jag återkommer med med bilder på klänningarna när jag fått hem dem och har dem på mig=)

Jag skulle aldrig sätta på mig en klänning som är mycket längre än till knät, max ett par centimeter under knät, för det är inte jag. Och jag är redan kort och har rätt korta ben.
    Sen ogillar jag mycket färger, håller mig oftast mest till beige, grått, vitt och svart...tråkigt..men det är jag=)

BloodyDisgusting skrev 2011-06-13 23:17:54 följande:
    Tycker du lugnt kan köra på någon av de där klänningarna. Är inte heller petig, jag bryr mig då inte om klänningen inte går till knän eller är i för ljus kulör. sånt trams skulle jag inte ha tid med på min stora dag.
    Sen är jag också sån, skulle inte bry mig ett dugg om vilken klänning mina gäster valt. Hur kort eller vilken färg så länge man inte valt helt vitt.
    Där i mot om nån kom i mysdress eller nått sånt..så kanske jag hade tänkt..oj vad de, de bästa de kunde hitta i garderoben=)
  • Mariamilena80
    Darling Daisy skrev 2011-06-14 08:40:10 följande:
    När man svarar i en sån här tråd utgår man ju alltid från sina egna känslor för vad som är lämplig klädsel, någon tycker att klänningen är för ljus, någon att den är för vågad och ytterligare någon tycker den är jättefin och festlig.

Dock är det ingen som känner dig, brudparet eller de andra gästerna. Därför måste du nog i slutändan själv känna in vad som är lämplig klädsel. 

Det finns ju vedertagna normer inom klädkoderna som kan hjälpa dig, tex att vid "kavaj" ska man ha en klänning, kjol eller byxdress som är finare än vanlig vardagsklädsel, men inte för extravagant heller.
    Tex som den beiga klänningen med svarta boleron som du visade bild på.
    Hänger inte riktigt med men du tycker att min beigea klänning med svart bolero var för extravagant (slösaktig,omåttlig)????
  • Mariamilena80
    Syrinx skrev 2011-06-14 10:34:49 följande:
    Jag tolkade det som att Darling Daisy tyckte att din beige klänning med den svarta boleron passade utmärkt till klädkoden kavaj. Alltså att syftningen låg till första delen av meningen - "finare än vanlig vardagsklädsel". 
    Ok, svårt att hänga med=)
  • Mariamilena80
    Syrinx skrev 2011-06-14 10:40:18 följande:
    Ja, det är inte alltid lätt såhär över internet
    Nä, det är lite lurigt i bland
  • Mariamilena80
    Semlorna skrev 2011-06-14 10:56:06 följande:
    På mitt bröllop kom gäster i den typen av klädsel som du visade upp på bild från ett tidigare bröllop och nej jag tyckte inte det var okej. Man kommer inte i vitt eller färger som är alltför nära det på ett bröllop om man inte är bruden.
    Den beigea klänningen jag hade var inte ens i närheten av vit (såg ljusare ut på bilden). Och är så att man vill ha egna regler och klädkoder så lär man nog skriva in det på inbjudan. Du kanske skulle ha haft mail-kontakt med dina gäster innan bröllopet och bett dem skicka in foto på deras klänningar så du kunde ha godkänt dem innan.

Shit va osäker som brud man måste vara om det är så känsligt.
Svar på tråden Vilken klänning ska jag ha på ett bröllop jag är bjuden till??