• Semlorna

Vilken klänning ska jag ha på ett bröllop jag är bjuden till??

Ingen, jag tycker dom är för korta

• Semlorna
    Mariamilena80 skrev 2011-06-13 20:56:12 följande:
    Jag är kort själv så dessa klänningar kommer hamna vi knät.
    Isf ettan.
  • Semlorna
    majflicka skrev 2011-06-13 21:28:29 följande:
    förutsatt att de är längre än på modellerna... Personligen uppfattar jag 2: an som snyggast men också för ljus och jag hade inte haft den på bröllop. Kan såklart vara min dator men helspets i blekrosa känns för brudigt för mig för att ha som gäst
    Jag tycker också tvåan är för ljus och röstade därför på ettan
  • Semlorna

På mitt bröllop kom gäster i den typen av klädsel som du visade upp på bild från ett tidigare bröllop och nej jag tyckte inte det var okej. Man kommer inte i vitt eller färger som är alltför nära det på ett bröllop om man inte är bruden.

• Semlorna
    Mariamilena80 skrev 2011-06-14 11:09:20 följande:
    Den beigea klänningen jag hade var inte ens i närheten av vit (såg ljusare ut på bilden). Och är så att man vill ha egna regler och klädkoder så lär man nog skriva in det på inbjudan. Du kanske skulle ha haft mail-kontakt med dina gäster innan bröllopet och bett dem skicka in foto på deras klänningar så du kunde ha godkänt dem innan.

Shit va osäker som brud man måste vara om det är så känsligt.
    Egen klädkod? På bröllop bör man som gäst inte ha såpass ljus klädsel och tror man annat får man nog läsa på lite vett och etikett. En klänning får absolut innehålla vitt men den övervägande färgen bör vara en annan. Min mamma tex hade en cremefärgad klänning med rosa rosor på, helt okej. Vi hade en klädkod förövrigt. Ska man behöva be om bilder på klänningarna i förväg för att se så folk visar vanligt hyfs? Suck...
  • Semlorna
    Mariamilena80 skrev 2011-06-14 12:31:51 följande:
    Det kanske även hänger på vad man har till klänningen. Det kanske inte är rosor på klänningen, men man kanske väljer en kavaj eller bolero i en mörkare färg. Vem bestämmer vad färgen för ljust och lite mörkare går i. Alla har vi nog olika uppfattningar om det. Sen att vitt är vitt vet nog alla.
    Jaja, hoppas bara du förstår att du säkert stöter dig lite med folk om du kommer klädd sådär.  Luften är fri...
  • Semlorna
    Mariamilena80 skrev 2011-06-15 09:33:51 följande:
    Självklart=) Annars hade jag inte vetat och vågat beställa.

Jag återkommer när jag fått hem klänningarna och när jag bestämt mig, om det blir en av dem eller min förra.

Tråkigt bara att folk ska vara så negativa.
    Du har inte funderat på varför du får övervägande negativa svar?
Svar på tråden Vilken klänning ska jag ha på ett bröllop jag är bjuden till??