• BlomAnna

Vilken klänning ska jag ha på ett bröllop jag är bjuden till??

Nr 2 kan du ha med ett par snygga byxor till.

Tycker de är alldeles för korta båda två och skulle nog undra vad människan tänkte om någon kom i något likande på mitt bröllop.

• BlomAnna
    Darling Daisy skrev 2011-06-14 08:40:10 följande:
    När man svarar i en sån här tråd utgår man ju alltid från sina egna känslor för vad som är lämplig klädsel, någon tycker att klänningen är för ljus, någon att den är för vågad och ytterligare någon tycker den är jättefin och festlig.

Dock är det ingen som känner dig, brudparet eller de andra gästerna. Därför måste du nog i slutändan själv känna in vad som är lämplig klädsel. 

Det finns ju vedertagna normer inom klädkoderna som kan hjälpa dig, tex att vid "kavaj" ska man ha en klänning, kjol eller byxdress som är finare än vanlig vardagsklädsel, men inte för extravagant heller.
    Tex som den beiga klänningen med svarta boleron som du visade bild på.

Du har så rätt.

Något jag tycker man ska tänka på när man går på bröllop är att det ofta är männsikor i många olika åldrar och att man då kanske får tänka på vad man tar på sig. Den äldre generationen uppsakttar kanske (förmodligen) inte väldigt korta och vldigt urringade kläder.

JAg ahr funderat mycket på tjejer som väljer så kort klänningar som på bilden i TS tänker de alltid på när de måste böja sig att inte bara böja sig utan knäa? Är de aldrig rädda för att det ska synas märken på benen  efter en stol när de sutit länge (för oftast bärs klänningarna utan strumpbyxor). Förstår tjejerna att så korta kjolar utlöser reaktioner hos män? Säger inte att man inte ska kunna ha kort kjol för att vissa män inte akn kontrollera sig men har man tänkt tanken?

Blev lite OT där...

Svar på tråden Vilken klänning ska jag ha på ett bröllop jag är bjuden till??