• Aniara4

Vilken klänning ska jag ha på ett bröllop jag är bjuden till??

Syrinx skrev 2011-06-13 22:08:24 följande:
    Min allmänna reflektion är att de är båda alldeles för korta. Zelmah har helt rätt i att en klänning till alla formella tillställningar ska gå till knäet eller nedanför, och så beror längden på klädkod.
    Instämmer, den bör åtminstone vara i närheten av knät vilket ingen av klänningarna ovan ser ut att vara! Och i kyrkan bör man täcka axlarna med en sjal eller bolero om man vill vara korrekt.
  • Aniara4
    förlovadflicka skrev 2011-06-13 23:19:39 följande:
    Klänning? Ser ingen, ser en tunika och ett linne...
    Mitt första intryck var att nr 2 såg ut som någon som just kommit ut ur duschen och svept en lite för liten handduk omkring sig.
  • Aniara4
    Mariamilena80 skrev 2011-06-14 11:32:08 följande:
     Kvinnor bär klänning, kjol, dräkt eller byxdress som är elegantare än vanlig vardagsklädsel och runt knälång.
    Notera de sista två orden. Runt knälång. Ingen av klänningarna på bilderna ser ut att komma någonstans i närheten av knät.
  • Aniara4
    förlovadflicka skrev 2011-06-20 22:59:49 följande:
    Jag fattar inte, du pratar om att "vi" brukar ha sådana klänningar och "ni" brukar ha sådana... Vilka är vi och ni? :P
    Undrade samma sak, vilka "vi" och vilka "ni"???
  • Aniara4
    Mariamilena80 skrev 2011-06-16 15:49:38 följande:
    Tack Darling, 1:an var lite stor i omkretsen, men den behåller jag=) Fast den kanske inte blir aktuellt på den dagen.
    Nummer 2: Var ganska mörk apricot i färgen och brösten fick ej plats, så den har skickats tillbaka.
    Svårt att beställa=)
    Jag föreslår att vi återgår till trådstartaren, och vad hon ska ha på sig på det stundande bröllopet med klädkod kavaj. Ingen av klänningarna verkar passa så bra, så någon kanske har ett tips om en annan i samma stil fast kanske lite längre?
Svar på tråden Vilken klänning ska jag ha på ett bröllop jag är bjuden till??