• sunshine83

Vilken klänning ska jag ha på ett bröllop jag är bjuden till??

Ingen av dem. du ska ha en lång bal klänning tycker jag. Glad

• sunshine83

Jag vet att du inte ska gå till en bal. men jag menade liknande klänningar!
    den första ''klänningen''  som är en tunika är vardags det har man till jobbet och skola de andra ''klänningen'' ser ut som ett nattlinne. 

sådana klänningar tycker jag om. och du kanske gör det också. det finns i Många modeller och färger. vi brukar ha det på bröllop.. =) 

• sunshine83
    Mariamilena80 skrev 2011-06-20 11:10:56 följande:
    Fulaste jag sett på länge, men du kan ju ha dem i åtanke när du själv blir bjuden på bröllop.
    hahaha....vi brukar ha såna kläder till bröllop det kallas för glamour, klass,
    du vet när viktoria gifte sig, vad hadde hennes gäster på sig????
    dem hade långa eleganta klänningar. sån typ av klänningar brukar vi också ha när vi har bröllop.
     vad brukar du ha på dig på bröllop? nattline som den ovan?? eller en vardags klänning som man brukar ha när man går till jobbet????

visa 1 klänning som du tycker är SKIIIT fin och finaste du har sett????

=)  
  • sunshine83
    förlovadflicka skrev 2011-06-19 22:46:52 följande:
    Fast den första är för lång för klädkoden och den andra för kort...
    det finns olika klänningar inte bara dem. det är bara att söka på festklänningar så kommer massa upp.
  • sunshine83
    Pinkgrape skrev 2011-06-20 15:52:24 följande:
    Saken är den att angiven klädsel sätter tonen för vad man bör ha på sig på ett bröllop. Det är nog trots allt väldigt få som har bröllop som kan mäta sig med det kungliga bröllopet. Det lämpar sig inte alltid att ha aftonklänning eller kläder med mycket glitter och sådant. Som gäst är det bäst att klä sig efter klädkoden brudparet har satt, då spelar det ingen roll om du som gäst egentligen helst hade velat komma i en liknande klänningen som tex den översta du la in här.

På vårt bröllop har vi valt klädsel kavaj, vilket innbär att om en gäst skulle dyka upp i sådan klänningen har den inte följt klädkoden och kommer därför förmodligen inte "passa in" bland de övriga gästerna och tonen vi valt för vårt bröllop.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    ni kanske brukar ha teman och klädkoder som ni måste följa. som jag inte har hört talas om.
    konstigt att man har det tycker jag. 

okej, vi säger att hon har skrivit kort klänning som klädkod. du kan ha andra mer eleganta klänningar.  
    dem ovan tycker jag är för enkla.

exempelvis dessa två... kanske du tycker om. det finns i andra färger också.

• sunshine83

Saken är den att angiven klädsel sätter tonen för vad man bör ha på sig på ett bröllop. Det är nog trots allt väldigt få som har bröllop som kan mäta sig med det kungliga bröllopet. Det lämpar sig inte alltid att ha aftonklänning eller kläder med mycket glitter och sådant. Som gäst är det bäst att klä sig efter klädkoden brudparet har satt, då spelar det ingen roll om du som gäst egentligen helst hade velat komma i en liknande klänningen som tex den översta du la in här.

På vårt bröllop har vi valt klädsel kavaj, vilket innbär att om en gäst skulle dyka upp i sådan klänningen har den inte följt klädkoden och kommer därför förmodligen inte "passa in" bland de övriga gästerna och tonen vi valt för vårt bröllop.
  • sunshine83

• sunshine83
    Pinkgrape skrev 2011-06-20 22:54:17 följande:
    Det är inte konstigt, det är tradition och vett och etikett.
    okej era tradition. som jag tyvärr tycker är konstigt och VÄLDIGT konstigt
    vad går era bröllop ut på???

sitta och äta mat och dricka om jag inte minns fel?

• sunshine83
    Aniara4 skrev 2011-06-20 23:01:04 följande:
    Och något som alla med en halv gnutta allmänbildning känner till.
    allmänbildning hahaha

så du menar att du känner till alla bröllop hur dem går till och hur dem ser ut i alla olika kulturer?  

om du gör det. då är du allmänbildad :) och inte jag???  
  • sunshine83
    Pinkgrape skrev 2011-06-20 23:04:24 följande:
    Våra bröllop går ut på att fira brudparet och deras kärlek. Det gör man bland annat genom att respektera valen som brudparet har gjort inför sin stora dag, tex genom att dyka upp i angiven klädkod.
    ajaa ni kanske har en annan kultur och tradition som jag inte är van vid.. 

ni får göra och uppträda er som ni vill och som ni har blivit upp lärda till .  
  • sunshine83
    förlovadflicka skrev 2011-06-20 22:59:49 följande:
    Jag fattar inte, du pratar om att "vi" brukar ha sådana klänningar och "ni" brukar ha sådana... Vilka är vi och ni? :P
    det jag menar med ni det är människor som har exempelvis; klädkoder, har på sig vardags klänningar till bröllop och sådant. och där bröllopet går ut på att endast äta och dricka

det jag menar med vi det är människor som har på sig aftonklänningar, brudparet fixar ofta enorm stor lokal där mer än 200 gäster är bjudna och alla gästerna fixar sig och gör sig fina för både sig själva och för brudparet.  
    och där dans är i fokus och inte mat och dricka.  =)
  • sunshine83
    förlovadflicka skrev 2011-06-20 23:21:15 följande:
    Ok, de flesta av folk på den här sidan är av typen "ni" med vissa undantag, kan vara bra att ha i åtanke :)
    aa jag märkte det efter ett tag. 
    synd, tråkigt.  
  • sunshine83
    Pinkgrape skrev 2011-06-20 23:28:20 följande:
    sunshine83, vad bra att du trivs med typen av bröllop som "ni" har, vilka ni nu är, men jag tycker inte det är riktigt rätt av dig att klanka ner på andras val av bröllop och bröllopsfester, klädsel mm. Hurvida en fest är rolig eller inte har inte med klädsel, mat eller hur många gäster det är, eller hur påkostat det är för den delen. det är människorna och vad de har för inställning.
    Ursäkta
    Jag klankar ingen!  jag bryr mig inte hur ni gör på era bröllop eller vad ni äter dricker osv. det är eran ensak
    MEN om någon frågar exempelvis: Mariamilena80 vilken klänning hon ska ha på sig på ett bröllop då får man kommentera om man vill, hon skickate ut denna fråga till alla som är medlemmar. 
    då gav jag min åsikt och sa vad jag tycker. samma som alla andra här. 
    dem flesta tycker att det är fint men inte jag då har jag rätt och säga det.,men det betyder inte att jag klankar ner människor bara för att jag säger vad jag tycker. sen gav jag exempel på klänningar som jag tycker då började alla bli irriterade. vilket jag tycker är konstigt!!  
Svar på tråden Vilken klänning ska jag ha på ett bröllop jag är bjuden till??