Inlägg från: förlovadflicka |Visa alla inlägg
  • förlovadflicka

Vilken klänning ska jag ha på ett bröllop jag är bjuden till??

Klänning? Ser ingen, ser en tunika och ett linne...

• förlovadflicka
    Mariamilena80 skrev 2011-06-14 11:09:20 följande:
    Den beigea klänningen jag hade var inte ens i närheten av vit (såg ljusare ut på bilden). Och är så att man vill ha egna regler och klädkoder så lär man nog skriva in det på inbjudan. Du kanske skulle ha haft mail-kontakt med dina gäster innan bröllopet och bett dem skicka in foto på deras klänningar så du kunde ha godkänt dem innan.

Shit va osäker som brud man måste vara om det är så känsligt.
    Det handlar ju om respekt! Det är allmänt sett som respektlöst att tex komma i en vit klänning. Hade det inte varit det hade jag nog inte tyckt att det gjort något men det är något som i stort sett alla vet liksom..
  • förlovadflicka
    sunshine83 skrev 2011-06-19 22:45:07 följande:
    Jag vet att du inte ska gå till en bal. men jag menade liknande klänningar!
    den första ''klänningen'' som är en tunika är vardags det har man till jobbet och skola de andra ''klänningen'' ser ut som ett nattlinne.

sådana klänningar tycker jag om. och du kanske gör det också. det finns i Många modeller och färger. vi brukar ha det på bröllop.. =)

Fast den första är för lång för klädkoden och den andra för kort...
  • förlovadflicka
    sunshine83 skrev 2011-06-20 22:50:39 följande:
    ni kanske brukar ha teman och klädkoder som ni måste följa. som jag inte har hört talas om.
    konstigt att man har det tycker jag.

okej, vi säger att hon har skrivit kort klänning som klädkod. du kan ha andra mer eleganta klänningar.
    dem ovan tycker jag är för enkla.

exempelvis dessa två... kanske du tycker om. det finns i andra färger också.
    Jag fattar inte, du pratar om att "vi" brukar ha sådana klänningar och "ni" brukar ha sådana... Vilka är vi och ni? :P
  • förlovadflicka
    sunshine83 skrev 2011-06-20 23:15:13 följande:
    det jag menar med ni det är människor som har exempelvis; klädkoder, har på sig vardags klänningar till bröllop och sådant. och där bröllopet går ut på att endast äta och dricka

det jag menar med vi det är människor som har på sig aftonklänningar, brudparet fixar ofta enorm stor lokal där mer än 200 gäster är bjudna och alla gästerna fixar sig och gör sig fina för både sig själva och för brudparet.
    och där dans är i fokus och inte mat och dricka. =)
    Ok, de flesta av folk på den här sidan är av typen "ni" med vissa undantag, kan vara bra att ha i åtanke :)
  • förlovadflicka
    sunshine83 skrev 2011-06-20 23:24:41 följande:
    aa jag märkte det efter ett tag.
    synd, tråkigt.
    Jaså? Det tycker inte jag. Och inte större delen av svenska folket heller vad det beträffar...
  • förlovadflicka
    sunshine83 skrev 2011-06-21 11:29:24 följande:
    hahaha....vi säger väl så. hahah

jag tror att du är en sån person när du gick i skolan eller är på jobbet, fester eller liknande, där det är många andra folk runtomkring. då tror jag verkligen att ingen kommer ihåg dig, du glöms bort, du syns inte. ingen kommer ihåg dig. du ska vara glad att du är förlovad . kanske din pojkvän är också en sån typ som inte syns =) =) =)

Jag är en sådan person som man kommer ihåg från skolan, inte för att jag alltid hade flashiga kläder utan för att jag hade MVG i alla ämnen, spelade fyra instrument och jag hade många vänner. Jag föredrar liksom det av någon konstig anledning... Varför blir du sur för att inte alla är ytliga? Och jag menar inte att jag aldrig hade tagit på mig en tjusig aftonklänning, mer än gärna säger jag bara, jag älskar att klä upp mig, även om det verkligen inte är det jag vill bli ihågkommen och noterad för. Men klädkoden till detta bröllopet säger att man inte kan ha sådana klänningar, så det är väl bara att acceptera! Jag tycker också att den första klänningen är för enkel och den andra inte bröllopsmaterial så relaxa!

• förlovadflicka
    Pinkgrape skrev 2011-06-21 11:37:01 följande:
    Och du säger att du inte klankar ner på någon? Det var var otroligt onödigt och elakt skrivet!
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Mm, men det är synd om henne också som tydligen tror att man fångar sin blivande man genom att vara snygg... Det är ju verkligen att föredra om de gillar ens inre kvaliteter...
Svar på tråden Vilken klänning ska jag ha på ett bröllop jag är bjuden till??