• Mirjami

Begär jag för mycket?

Jag kommer göra mig i ordning MED tärnorna och min mamma på förmiddagen och sen får de gärna följa med på fotograferingen. Annars kommer vi ta det efter vigseln medan gästerna tar sig till festlokalen. Vår vigsel är kl 15 och jag och gubben kommer mötas upp runt 12-tiden för att åka och fotas. Vi kommer inte ha transporten då, den får hämta oss utanför kyrkan sen (blir så dyrt annars) och sen fotas vi lite med den i och med cruisingen! OM vi får tag på annan transport dock så kommer vi t.o.m cruisa innan vigseln, då det är en bit mellan kyrkan och stan och tar för lång tid om vi ska in dit och cruisa, vill inte låta gästerna vänta i timmar. Annars blir det en snabbcruising i vårt lilla samhälle bara.

Så nej, du begär inte för mycket, du har ju get dem ett oerhört hedervärt uppdrag och hela saken med tärnor går ut på att de ska vara där för DIG, fixa slöjan, klänningen, bistå med puder, läppglans, hårspray mm som kan behövas under fotningen. De får väl sminka sig sista halvtimmen innan vigseln då medan du tar det lugnt.

Själv kommer jag BE dem följa med för att bistå mig, men kan de inte av ngn dum anledning kommer jag be min mamma följa mig istället. Men du ska inte behöva ha en sådan back-up plan. Jag kommer nog inte ens behöva en, jag tror mina tärnor följer mig till graven om så krävs. Hoppas de kan förstå dig och att det faktiskt är en ÄRA de tilldelats!

Svar på tråden Begär jag för mycket?