Inlägg från: prinsessanogrodan |Visa alla inlägg
  • prinsessanogrodan

Begär jag för mycket?

Jag och mannen hade fotograferingen själva, det tog ca 1½ timme och då hann fotografen ta 350 bilder.
    Jag vet inte om det är ovanligt få bilder eller om det är många men det var lagom länge för oss i alla fall.
    Sedan hade vi 1 timme där vi åt lunch, bättrade på sminket, gick på toa etc och sedan åkte vi till kyrkan i god tid innan vigseln började.
    Vi hade fotografering som började  strax innan 11:00 och vigseln var kl 14:00. Det var väldigt skönt att ha tid efteråt att äta ordentligt, dricka vatten (det var varmt) och gå på toa i lugn och ro och slippa stressa.
    Det verkar ju lite som att tärnorna i det här fallet med TS inte riktigt har koll på att det tar tid att ta bröllopsbilder, det är ju inte riktigt som att ta ett par bilder i en fotoautomat
    Det verkar också lite som att de inte riktigt vill vara med på fotograferingen. Det är inte för mycket begärt egentligen men fråga dom rakt ut om dom inte vill, låt dom dra sig ur om dom inte vill.
    Hellre att ni gör det själva och får en mysig stund där er kärlek lyser igenom på bilderna än att tärnorna surar och bilderna blir "ansträngda".
    Bilderna som familj och vänner tar under vigseln och utanför kyrkan blir oftast väldigt härliga så det finns ju även chanser att få bilder på hela brudföljet där.
    Det är nog väldigt olika vad en tärna "ska göra", det är något som varje brud och tärna måste komma överens om,. Min tärna gick bakom mig i kyrkan, höll min bukett, höll tal på middagen och vi valde gemensamt hennes klänning, jag och mannen betalade halva klänningen. Jag hade "nöjt mig" med att hon kom i klänning hon känner sig fin i och gå bakom mig i kyrkan och hålla min bukett. Hon valde själv att göra mer än så. Prata med dina tärnor och vill dom inte vara med på fotograferingen så låt dom slippa men berätta att du blir besviken för att det betyder mycket för dig.

Svar på tråden Begär jag för mycket?