Misslyckad möhippa
Jag vet inte riktigt vad jag ska göra, det hela började med min möhippa i helgen.
Jag hade gissat att det skulle vara just denna helg, jag var förberedd på allt och förväntansfullt nervös. Jag har studerat de senaste åren och mitt största intresse är träning och fysiska aktiviteter, jag gillar att pröva på nya saker. Så klart att jag var förväntansfull! :)
Jag har två tärnor, den ena bor inte i Sverige så jag visste att det var tärna nr2 som tog ansvaret för möhippan. Och under dagen märkte jag att hon verkligen inte känner mig alls. Jag visste inte vad jag skulle tänka, om jag skulle skratta eller gråta. Hon hade valt att göra saker som inte är favoriter hos mig. Till saken är att hon för ca2 år sedan anordnade möhippa till en annan nära vän, och den var verkligen perfekt och genomtänkt och det låg kärlek bakom. Efter helgen blev jag ledsen.
Andra kompisar till mig och mina systrar hade försökt att ge förslag och min ena syster sa till tärna nr2 att "detta är inget som bruden tycker om!". Min syster fick då en utskällning och fick höra att det minsann inte är så lätt att fixa allt. Och personligen så känner jag att det inte var så mycket att fixa. Vi åt lunch på en restaurang och badade i pool. Inte ens de "klassiska" möhippelekarna. Jag är ju student, och mina klasskompisar kunde inte ens vara med då det var för dyrt.
Jag funderar på om jag bara är dum och att jag borde vara glad och tacksam... Men jag tänker ändå att detta ska vara en dag för mig, borde ändå vara saker jag uppskattar... Vet inte ens om jag ska säga något, kan ju inte göras ogjort.
Jag uppskattar verkligen tips, vad skulle ni gjort?