Misslyckad möhippa
Jag har faktiskt gått händelserna i förväg, en av mina bästa vänner, som är fantastisk på många sätt och vis, har en tendens att tro att alla tycker om samma saker som HON tycker är kul. Hon har alltid maskerader med KRAV på utklädning. Jag gillar INTE sånt! Jag känner mig bara obekväm och blir jag obekväm blir jag blyg och mår dåligt.
Jag har talat med min syster och min toastmadame (en annan bra vän) att OM de ska ordna en möhippa för mig så vill jag absolut inte känna mig ful och utstirrad, jag kommer bara att må dåligt då! Jag vill vara med mina vänner och ha roligt, men jag vill inte sälja kyssar och agera gatumusikant. De förstod precis.
Det lite roliga är nu att min kära toastmadame, som har ett enormt kontrollbehov själv (jag var tvungen att tala om när hennes överraskningsfest skulle vara bakom ryggen på hennes man för att hon mådde så dåligt över att inte veta var, när och hur...) nu tror att jag har samma kontrollbehov, och nu nästan dubbelcheckar hon planerna med mig. Men det vill jag ju inte, jag vill ju bli överraskad, fast på ett bra och kul sätt!
Ha, ha! Det är så roligt när jag tänker på det! Men man kan inte få allt! Hellre blir jag involverad i min egen hippa än blir tvungen att sälja gelehallon från tuttarna!