• chme

Misslyckad möhippa

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra, det hela började med min möhippa i helgen.

Jag hade gissat att det skulle vara just denna helg, jag var förberedd på allt och förväntansfullt nervös. Jag har studerat de senaste åren och mitt största intresse är träning och fysiska aktiviteter, jag gillar att pröva på nya saker. Så klart att jag var förväntansfull! :)

Jag har två tärnor, den ena bor inte i Sverige så jag visste att det var tärna nr2 som tog ansvaret för möhippan. Och under dagen märkte jag att hon verkligen inte känner mig alls. Jag visste inte vad jag skulle tänka, om jag skulle skratta eller gråta. Hon hade valt att göra saker som inte är favoriter hos mig. Till saken är att hon för ca2 år sedan anordnade möhippa till en annan nära vän, och den var verkligen perfekt och genomtänkt och det låg kärlek bakom. Efter helgen blev jag ledsen.

Andra kompisar till mig och mina systrar hade försökt att ge förslag och min ena syster sa till tärna nr2 att "detta är inget som bruden tycker om!". Min syster fick då en utskällning och fick höra att det minsann inte är så lätt att fixa allt. Och personligen så känner jag att det inte var så mycket att fixa. Vi åt lunch på en restaurang och badade i pool. Inte ens de "klassiska" möhippelekarna. Jag är ju student, och mina klasskompisar kunde inte ens vara med då det var för dyrt.

Jag funderar på om jag bara är dum och att jag borde vara glad och tacksam... Men jag tänker ändå att detta ska vara en dag för mig, borde ändå vara saker jag uppskattar... Vet inte ens om jag ska säga något, kan ju inte göras ogjort. 

Jag uppskattar verkligen tips, vad skulle ni gjort? 

• Svar på tråden Misslyckad möhippa
  • chme

Tack :)

Loche: Tack! Jag ser fram emot bröllopet, kommer bli helt underbart :)

Fru 2011kanske: Jättebra ide att ha tjejkväll, det ska jag göra :) Det är bara dumt att tänka på det, som sagt, går ju inte att göra ogjort. 

Sodorek: Tack för kramen, jag hoppades verkligen på en rolig möhippa med alla vänner. Jag kanske bara inte är så nära vän med min tärna som jag trodde..

• chme
    Soderek skrev 2011-06-15 12:38:31 följande:
    Annars kanske ni är bra vänner men att hon kanske tänkte mer på vad HON skulle tycka var roligt än vad DU skulle tycka om och så blev det så fel.
    Hoppas du får en trevlig tjejkväll istället!
    :) Ja, så kan det vara.
    Tack
  • chme
    Olga skrev 2011-06-15 12:37:16 följande:
    jag tror inte att jag ens kommer att ha en möhippa alls... mina 2tärnor bor inte i sverige o en av dem haar precis blivit socionom o jag kan tänka mig hur mkt hon hade att göra men hon har inte ens svarat på mina gratulerings sms om examen eller ring efteråt o kollat hur det går med bröllopet.... du fick en iaf att vara ledsen över jag kommer nog inte ha ens en att vara ledsen över!!!
    Hm , jag kanske ska sluta vara ledsen och tänka positivt! Jag hoppas att du får en möhippa iaf.. Jag tycker det är synd att det bara är tärnornas jobb. Men det är väl de som ska känna bruden bäst :)
  • chme
    moom skrev 2011-06-15 12:43:14 följande:
    Jag håller med ovanstående, jättetråkigt att du är besviken.
    Men samtidigt tycker jag att du ska vara glad att du fick en möhippa även om den inte höll dina förväntningar.
    Det finns dom som inte ens får en möhippa. Jag är en av dem.
    3 veckor innan bröllopet tog dom min man till svensexan så jag var ju helt övertygad om att jag skulle bli hippad nån av helgerna efter.
    Men det var ingen som kom, ingen hade sagt något till min man fast att han kollat runt för att kunna vara ledig om jag skule bli hippad.
    Nu har det gått 1½ år sedan bröllopet och ingen har fortfarande gett mig en förklaring till varför det inte blev nån hippa.
    Men jag känner att jag inte heller vill fråga. Men jag är fortfarande besviken om jag ska vara ärlig.
    Så var glad att din vän ordnade något åt dig även om det inte blev det du förväntade dig.
    Vad tråkigt, jag visste inte att det hände. Jag var så insnöad på den hippan som min tärna fixade åt vår gemensamma vän och de övriga hippor jag varit på. Tänkte inte så långt att inte ha en möhippa alls...
Svar på tråden Misslyckad möhippa