• Anonym

bonusbarn...

Vi har samma problem. Fast värre, här får man höra jävla kärring, Gubbe, Idiot.. om man inte gör som han säger. Dvs går och hämtar en grej åt hans osv utan ber han göra de själv. MAn är verkligen uppväxt på olika sätt, skulle aldrig tolerera mina barn säga så till mig och de hade verkligen inte mina föräldrar tillåtit mig säga till dem heller.

• Anonym

hej låter inget vidare..

kontakta bup barn och ungdoms psyk.. låter som ätstörning tycker jag.. bäst att ta tag i i problemet tidigt!

• Anonym

Jag skulle också säga att det liknar någon form av ätstörning. Jag hade själv en ätstörning när jag var yngre och man tappade mycket av den sociala biten när man har ätstörningar. Man bryr sig inte om något annat än mat och att vara smal, man är otrevlig och ibland riktigt otrevlig för man bryr sig helt enkelt inte så mycket om andra, man har fullt upp med sig själv. Det jag skulle säga är att du är nog inte rätt person att säga åt henne just eftersom du inte är hennes riktiga mamma. Det är föräldrarnas ansvar att hjälpa henne men du kan ju försöka förklara allvaret för hennes pappa och förklara att hon behöver hjälp från bup. Ätstörningar tar man sig oftast inte ur själv. Lycka till!

• Anonym

Jag tycker det låter som om hon tar efter sin mammas beteende...men om mamman inte kan se detta o göra vad som krävs så tycker jag att du o barnets pappa får kontakta någon för råd hur ni ska göra o hur ni kan hjälpa flickan även när hon inet bor hos er.
    Sen känner väl jag att när hon är hos er så borde väl du ha all rätt att säga ifrån också även fast du inte är barnets mamma. Om inte hennes pappa klarar av det så tycker inte jag attd et vore konstigt om du gjorde det. Barn behöver regler o något tydligt att förhålla sig till!
    Men först o främst tycker jag att ni ska söka hjälp till flickan!

Lycka till!!

Svar på tråden bonusbarn...